Natuurlijk weet ik dat elk een natuurlijke scheefheid heeft. Bij het ene paard is het echter erger dan bij het andere paard. Mijn eigen paard heeft veel moeite om zijn rechter achterbeen er goed onder te zetten, hij komt hier dan ook het liefste onderuit door scheef te lopen.. Welke oefeningen doen jullie om de achterhand sterker te maken/ paard minder scheef te laten lopen?
Op de volte en dan stelling naar buiten vragen ipv naar binnen, dit kan trouwens ook wel gewoon op de lange zijden..
FriesWytske
Geplaatst: 03-08-09 11:19
Zijn al genoeg topics over. Even de zoekfunctie gebruiken.
Merry98
Geplaatst: 03-08-09 11:20
binnen en buiten stelling op de hoefslag. tussen 2 benen en 2 teugels rijden. loswerken met voltes goed opletten dat ie neit naar binnen of buiten valt! en op de 2e hoefslag leren rijden en m recht houden tussen je benen en teugels. om de achterhand sterker te maken : veel overgangen en schijnovergangen. en goed op je been laten zijn dit kom er in mij op.. succes
astridelise
Geplaatst: 03-08-09 11:20
Even op de site van Marijke de Jong kijken. Zij doet heel veel aan recht richten.
Oefeningen zoals schouderbinnen en traver zijn heel goed daar voor, b.v eerst je paard de hulpen aanleren vanaf de grond en zelf ook bewust worden van je eigen lichaams houding. Leer ook wat je doet en waarom, is het ook beter aan je paard te leren, kijk idd eens op www.paardenbegrijpen.nl