Lengtebuiging... Welke oefeningen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveleyHorse

Lengtebuiging... Welke oefeningen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 17:52

Hallo lieve bokkers :) ,
Mijn paard heeft enormveel moeite met lengtebuiging aan te nemen..
Ik train op het moment niet ivm een blessure maar als ik haar train , probeer ik me juist daar op te richten.
Ze blijft het gewoon enorm moeilijk vinden en ik was benieuwt wat bokt zou doen om dit probleem op te lossen.
De volgende oefeningen rij ik meestal in haar training:
- Veel voltes , alle kanten , maten , en in alle gangen
- Wijken , Puur voor de gehoorzaamheid en het introduceren dat ze de achter benen eronder moet gaan zetten.
- schouderbinnenwaards (probeer) om daardoor ook meer lengtebuiging te krijgen.
- Veel overgangen en tempowisselingen.

Ik wou alleen nog even laten weten dat ik in mijn trainingen graag wil bereiken dat ze ontspannen , over de rug, niet te diep en goed op mijn been loopt.

Ben benieuwd naar de tips! :)
Alvast bedankt ! ;)

Anoniem

Re: Lengtebuiging... Welke oefeningen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:44

De volte is eigenlijk de eerste oefening om een paard aan beide kanten goed te laten buigen, en dus recht te richten. Echter heb je niet binnen een week een rechtgericht paard. Ik neem aan dat je paard een moeilijke kant en een makkelijke kant heeft om te buigen? Het kost tijd om de korte spieren te laten rekken en de lange spieren aan te spannen.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:06

Ik vraag altijd lengtebuiging op de lange of korte zijde. Eerst zorg ik dat ze echt nageelijk en ontspannen is en dan vraag ik met mijn binnehand lengtebuiging. De buitenhand blijft er goed aan en houdt de schouder op zijn plaatst. Ze mag niet omhoog komen of vasthouden en moet in de kaak loslaten. Als dit lukt (en daar ben je nog wel een paar weken tot maanden mee bezig) dan kun je ook op de A-C lijn lengtebuiging vragen en zelfs een paar keer wisselen van links naar rechts. Dus linkerkant lengtebuiging en dan voor X weer rechtstellen en dan rechterkant lengtebuiging. Dit is vooral in het begin erg lastig omdat je met je buitenhand controle moet houden over de schouder.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:41

Ik heb ook problemen met lengte buigingen.