Tja wat voor tips wil ik eigenlijk hebben?
Laat ik eerst het verhaaltje even uitleggen, ik heb een super schat van een pony!
(Merrie, 1,56m dochter van Samber dus een KWPN)
Ze is een echte topper in springen!!! Maar ik moet voor mijn school straks M2 rijden...
Ik ben pas gestart (B +1) (2 wedstrijden), maar Pimper houd niet van Dressuur en ze moet straks M2 rijden.
Ze kan het wel (L2) maar ze wil ECHT NIET aan de teugel lopen... in de B hoeft dat ook niet maar heb bij alle 2 de wedstrijden er comentaar op gehad. Nu dacht ik, misschien moet ik voor mij pony een andere eigenaar gaan zoeken, die alleen met haar wil springen en tussendoor dressuur wil rijden en andere leuk dingen doen bosrit enz...
(Ook al wil ik haar liever NIET kwijt, het leek mij beter voor haar als ze bij mij geen dressuur verplicht moet doen endan ook nog is naar een bepaald niveau moet rijden)... maarja me vader wil geen nieuw paard dus ik moet het met mijn pony doen!
Heeft er iemand tips, om dressuur nou leuk te maken.
Ik heb al van alles geprobeerd zo veel mogelijk afwisselende dingen rijden (kwa figuren en tempo binnen en buiten stelling wijken enz). Dat werkt tijdens het rijden niet, ik heb het met en zonder bit geprobeerd, met een vriendeljik bitje en een wat strenger bitje, met en zonder sporen tijdens het rijden en met en zonder zadel.
Met sprongentjes tijdens de figuren er tussen.Wie kan mij helpen, en heeft er tips?