Welke oefeningen voor spieropbouw bovenlijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Welke oefeningen voor spieropbouw bovenlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 08:01

Ik heb momenteel een merrie met veulen aan de voet. Deze merrie is verder goed op gewicht, alleen de bovenlijn laat wat te wensen over. Rondom de schoft en ruggegraat zitten nu nauwelijks spieren. Ook de kont is vrij vlak. Nu heb ik 19 augustus een keuring en het zou mooi zijn als die bovenlijn er dan wat beter voor stond. Een afgetraind paard hoef ik niet, dat gaat ook niet lukken op deze termijn, maar net een beetje meer spieropbouw zou iets beter tonen.

Ik ben daarom op zoek naar oefeningen die ik vanaf de grond uit kan voeren. Zelf zit ik te denken aan werken aan met de pessoateugel, maar er zijn vast nog andere geschikte manieren om wat meer spieren te krijgen in die bovenlijn.

Mettetje

Re: Welke oefeningen voor spieropbouw bovenlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:04

Omdat je merrie een veulen aan de voet heeft kun je ook niet te hard van stapel lopen, maar ideaal om de bovenlijn te trainen zijn inuitjes en inderdaad de pessoa.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:04

Vergeet het maar, zoiets gaat je echt niet in 3 weken lukken ;)

Spieropbouw/training kost 3 tot 4 maanden.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:05

aan de longe veel oefeningen doen met voltes een keertje linksom dan weer rechtom
telkens omwisselen ook veel overgangen laten rijden
goed nageeflijk laten lopen daarmee gebruikt e haar rug spieren vee beter

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:01

Listiglistje heeft gelijk, je krijgt géén significante toename van spiermassa in drie weken tijd, wat voor training je ook doet.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:27

Wat hierboven al aangegeven is klopt, om spieren op te bouwen heb je maanden nodig in plaats van weken.
Verder is het over de rug laten lopen door middel van passoa of dubbele lijnen een goede manier om de spieren te trainen.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:06

veel voorwaarts laten lopen !.. en als je longeert veel overgangen !
dan 2 passen draf dan een heel rondje galop dan weer 1 passen draf dan 2 passen galop..
beetje lastig maar zo gaat je paard ook beter naar je stem luisteren en word het longeren niet saai.. en hij krijgt er nog spieren van ook ;)