Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kittylover_ schreef:Ik hoop dat het hier goed staat, anders sorry hiervoor.
Ik heb sinds twee maanden een eigen paard.
Maar ik wil graag een hulpteugel,borsttuig of voortuig voor haar.
Omdat ze haar hoofd altijd erg hoog met het springen en dat geeft me geen goed gevoel.
Soms kan ik haar dan voor de sprong niet houden, dus hoop ik dat hiermee verbeterd wordt.
Welke is het beste om te nemen en wat is de functie daarvan?
Alvast bedankt.
mo_van_dijk schreef:Hoofd hoog bij het springen klinkt mij als geen tot weinig ruggebruik boven de sprong. Ik zou beginnen met een martingaal. Als het idd door het matige ruggebruik komt, zal het niet over gaan door gebruik van een martingaal.
Heb je springles? Een goede instructeur kan je goede tips geven om het ruggebruik van je paard te stimuleren (te denken valt aan in-uitjes, lang en laag dressuren, longeren etc.)
beantsje schreef:Kittylover_ schreef:Ik hoop dat het hier goed staat, anders sorry hiervoor.
Ik heb sinds twee maanden een eigen paard.
Maar ik wil graag een hulpteugel,borsttuig of voortuig voor haar.
Omdat ze haar hoofd altijd erg hoog met het springen en dat geeft me geen goed gevoel.
Soms kan ik haar dan voor de sprong niet houden, dus hoop ik dat hiermee verbeterd wordt.
Welke is het beste om te nemen en wat is de functie daarvan?
Alvast bedankt.
Allereerst:een borsttuig of voortuig is geen hulpteugel. Een borsttuig wordt soms gebruikt in combinatie met een losse martingaal. dat is een vriendelijke hulpteugel die een al te hoog hoofd voorkomt, maar die anderszijds jouw probleem niet oplost.
mo_van_dijk schreef:(te denken valt aan in-uitjes, lang en laag dressuren, longeren etc.)