Ontspanning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa__

Ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 20:12

Hallo,

Ik ben best wel nieuw hier op bokt, ik lees vaak mee maar plaats niet zoveel. Dus kraak me niet helemaal af a.u.b. haha.

Nouja, ik had een vraagje, mijn pony is onder het zadel ( vooral in het begin ) erg gespannen. niet over de rug enzo, als ik heb los gedraafd is ie al meer ontspannen en volgt hij me hand ook naar beneden, hij wil het liefste erg opgekropt lopen.

Vandaag heb ik gereden, maar nu zonder bontje onder me zadel dus alleen me sjabrak, en hij was vanaf dat ik me teugels op pakte al zo ontspannen. Dus vraag ik me af of het daar door kan komen? hij is al naar de fysio en al die dingen geweest dus alles in de rug zit goed, ook is hij pas naar de tandarts geweest. Het kan zijn dat ie gewoon een goede dag had, maar ik vraag me af of dat bontje nou in de weg zit of misschien toch niet. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes. :D

poes

Re: Ontspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:06

Als je zadel gewoon goed past, dan maakt een bontje hem smaller en dit kan knellen op de rug. Dus hangt ervan af wat de zadelpasser je heeft aangeraden?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:09

Het kan best zijn dat het zadel nu een stuk lekkerder zit dan met bontje.
Hierdoor kan je paard zich nu een stuk makkelijker ontspannen.
Als je een goed passend zadel hebt, doet een bontje meer kwaad dan goed.
:)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:06

tis idd zo dat je zadel met bontje eronder voor het paard als net iets smaller gevoelt gaat worden.
Maar of dat nu het grote verschil gaat maken, zou me toch verbazen hoor.
Maar als het zonder bontje ook al een beetje knelt,is het met bontje natuurlijk nog erger, en kan het zelfs echt gaan pijn doen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:11

Een iets te breed zadel kan je een beetje proberen aan te passen door er één , twee of zelfs drie zadeldekjes eronder te gaan leggen, maar wanneer het te smal is kan je helemaal niks gaan aanpassen, hé het knelt en blijft knellen.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:45

Dank jullie wel voor de reacties, het zadel past goed en word ook vaak nagekeken omdat hij nog maar 6 is, en ik wil hem niet pijn doen met het zadel. Maar die past gewoon maar ik vroeg me af of het op de een of andere manier toch beter was.Ik zal vandaag weer even kijken hoe het gaat.

SanneSanne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:06

ja ik dacht ook van is het zadeltje wel goed :)_

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:08

Ik denk dat je gewoon heel goed naar je paard moet luisteren! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:33

Zoveel verschil moet dat bontje ook niet zijn.
Of je zadel ligt van zichzelf al beroerd? Dat ze zich na een tijdje maar overgeeft.

Je kan het gewoon nog een paar keer proberen en dan kijken wat het lekkerste voor jou en je paard is :)

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:42

Je moet gewoon nog een paar keer proberen zonder bontje, als je dat nog steeds voelt, zorgt het bontje ervoor dat je zadel slechter ligt dan zonder bontje. En dus dat betekent dat je pony met bontje er meer last van heeft dan zonder.

Lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:07

Nou, ik heb weer gereden en opzich is ie wel meer ontspannen dus ik blijf gewoon nog een tijdje aan kijken. & Voorlopig zonder bontje rijden.

Nanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:27

En zelf ontspannen erop zitten scheelt natuurlijk al een hoop. Je paard voelt zo snel aan wanneer je gespannen bent en dus gaat hij/zij ook spannen.