Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zo heb ik het althans gedaan en ik hoop dat je wat aan mijn post hebt
Succes!
), alles achter je been = meer impuls, alles voor je been = opvangen, en een paard opvangen doe je niet met een zweepje. Dat ze er bang van is, tja, ze moet er nog aan wennen. Gewoon je zweepje gebruiken wanneer dat nodig is, anders went ze er natuurlijk nooit aan
ranna schreef:Wat een leuke grondoefening kan zijn is haar iets lekkers aanbieden terwijl je naast haar staat zodat ze moet ombuigen.
In het begin zal ze zich helemaal willen omkeren maar dat moet dus niet.
Blijf naast haar ribben staan en draai mee als zij ook begint te draaien totdat ze snapt dat ze moet blijven staan en enkel haar hoofd en hals moet ombuigen.
Begin met haar makkelijke kant en neem dan haar moeilijke kant en wissel het af. Stop op het moment dat het goed gaat en doe kleine stapjes. Ze hoeft niet gelijk haar hoofd tegen haar ribben te leggen, beloon als ze alleen al een beetje wil omkijken en rek dat op.
Succes met haar.
nee, serieus, voorzichtig zijn met die dingen. als jonge paarden nog nooit onder t zadel hebben gebokt en ze komen er buiten achter dat dat best wel leuk is dan moet je aardig lijm aan je billen hebben.
.
), tenzij je genoeg oefent zodat je met beide handen even goed schrijft. Dit maar om te zeggen 'oefening baart kunst', veel werken op de tweede hoefslag en rechtrichten (oa. contrastelling zoals jij aangeeft maar niet enkel aan 1 kant)(genoeg topics met oefeningen)! Ik ben sowieso geen voorstander van eenzijdig te werken (dus enkel stelling links om rechts te verbeteren)