m'n haflinger van nu 8 jaar is echt een ramp onder het zadel...
In de piste is ze niet vooruit te branden! De eerste ronde stap en draf gaat prima, maar nadien is het gedaan. De tweede ronde draf gaat er echt niet meer af.
Aan de longe is het een bommetje, loopt ze gemakkelijk een half uur stevig door en ook op buitenrit weet ze altijd een stevig tempo te behouden. Maar in de piste geeft ze het na 5min op.
Paard staat op een dieet van een paar uur weide en redelijk wat hooi. Het is een zomereczemer en ze is te dik dus extra krachtvoer krijgt ze niet bij. Maar aangezien de bokkesprongen en de sprintjes op de wei, lijkt ze het ook niet nodig te hebben.
Wie o wie weet raad? Ik heb echt de neiging te zeggen dat ze er een spel van aan het maken is.
Ik krijg les en raad van Inge Teblick en zij raadde aan het rijden te beperken tot elke dag 4 min maar dan is m'n paard een bom aan de hand en op de wei en alsnog een slak onder het zadel.
Fysiek is alles volledig in orde, piste ligt ook niet heel zwaar, ik weet het gewoon niet meer

Er is nog niet met zweep of sporen gereden omdat je daar dikwijls te snel fout bij doet.