Ik heb eigenlijk altijd jonge en groene paarden (door)gereden. Die ik dan tot de basis reed en nageeflijk liepen.
Daardoor heb ikzelf verder nog geen bijzondere dingen geleerd zoals wijken.
Ik heb het zelf wel is uitgeprobeerd, maar dat lukte me nooit en omdat ik dat dan nog wel link vind deed ik dat niet meer.
Iemand heeft me wel is willen helpen, maar ook dan lukte het niet
misschien een paar kleine stapjes, maar merendeels over de schouder of ze deden iets wat ik juist niet wilde.
Ik heb het wel op internet opgezocht en ik heb een boek gekocht met allerlei oefeningen en het klinkt dan zo simpel, maar in de praktijk is het toch lastiger
Sinds kort heb ik les op een Z dressuurpaard. Met de gedachte dat het makkelijker zou gaan op een paard die het zelf al goed kan.
Heb nu 1 les gehad en toen een stukje geprobeerd maar het wilde nog niet echt lukken.
Ik begin bang te worden dat ik het gewoon nooit zal leren
Dus ik vroeg me af wat jullie methodes zijn? misschien komt het nog wel goed met de lessen maar ik sta open voor wat jullie doen en dan kan ik zelf misschien ook uitproberen wat voor mij werkt

Ik wil het gewoon heel graag leren omdat het toch iets heels belangrijks is binnen het rijden.