Paard is nu 6, maar is op zijn 2 geopereerd aan OCD, ook merken we dat hij last heeft van een 'strekpoot' zoals ze dat bij ons zeggen.
Hij is nu 1.78 en begint nu maar pas echt wat uit te zetten, mede door deze redenen is hij op 4 jarige leeftijd ingereden.
Dit is op een erg snelle en ruwe manier gebeurd.
Daarna ben ik bij dit dier terecht gekomen, en mij werd verteld dat er wel al wat nageeflijk met hem gereden was etc.
Uiteindelijk bleek dit toch niet het geval te zijn, maar ik vertrouwde er toen op dat de basis van dressuur erin zat.
Nu ben ik intussen met hem vooral aan het wandelen in de bossen (wandelingen van een uur of 5)
Ook omdat onze piste iets krap van maat is en hij nogal een lang lijf heeft, de korte zijdes waren dus een echte ramp in het begin.
Vorige weken heb ik hem nog eens een paar keer in de piste gereden en het gaat best goed eigenlijk
Hij loopt licht in de hand, overgangen gaan vlot, hij ontspant en geeft na,...
Nu heb ik dus geen lesgever. Ook geen spiegel of iemand die foto's wil komen nemen heb ik nog niet gevonden

Ik heb dus een hele berg vragen over hoe je zo'n jong paard best door rijd?
Hoe voel ik of hij echt met een actief achterbeen loopt of hij een beetje loopt te klooien.
Hij voelt erg licht in mijn hand, maar hoe krijg ik hem nog meer neerwaarts, als in halsstrekken/stofzuigen

Ik vind het echt erg moeilijk om zo voor mezelf verbeteringen aan te brengen en ergens naartoe te werken...
Op bokt zit nogal veel volk dat op zichzelf rijd, dus ik had gehoopt een paar tips van deze mensen te kunnen vangen

Alvast bedankt!