hoofd naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samirah22

hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 10:42

Hoii

Ik had in mijn vorige topic verteld dat mijn verzorgpaard me te hoog opgooide,
naar veel oefenen gaat dat steeds beter, maar nu heb ik een nieuw probleem!

als ik aan het draven ben en ik geef genoeg been, trekt ze opeens de hoofd naar beneden en stopt waardoor ik half voorover duik, ik dacht de eerste keer dat ze jeuk had ( zo leek het ook ) maar wat doet mevrouw gaat ze aan het zand ruike :o
en nu doet ze het steeds vaker ik geef dan weer been en dan gaat ze gewoon weer netjes verder maar 1 minuut later doet ze het weer.

hoe moet ik dit oplossen?

alvast bedankt !!

Rana

Re: hoofd naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:45

aan het werk zetten?

En dan bedoel ik goed!

Voel je het niet aankomen? Van draf naar halt is een flinke overgang kan me niet voorstellen dat je het niet voelt. Lekker gaan schakelen, veel schijnovergangen, voltes, wisselen in hoofd hals houding.... verkomen door haar de optie niet te geven om te stoppen.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:46

Goed voorwaarts houden lijkt mij de oplossing,
houd haar bij de les!
Lekker aan het werk.
;)

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:02

als je voelt dat ze haar hoofd naar bemeden wil doen dan flink been geven, gaat ze stilstaan een tik geven.. ze mag niet zomaar stoppen!! consequent zijn en niet toegeven. Ga veel schakelen en maak het leuk voor haar om te werken:)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:12

Mocht het been geven niet werken, kun je ook altijd nog het tegenovergestelde doen: stilzetten, op deze manier heb jij het commando gegeven ipv dat het een trucje van haar is. Wilt ook nog wel eens werken:)

Samirah22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 11:39

Sassol schreef:
Mocht het been geven niet werken, kun je ook altijd nog het tegenovergestelde doen: stilzetten, op deze manier heb jij het commando gegeven ipv dat het een trucje van haar is. Wilt ook nog wel eens werken:)

aha dat is wel een goeie tip dat ga ik is proberen.

ik kan haar abosluut geen tik geven ze is net ingereden en ze is nog heel erg onvoorspelbaar, als ik een tik zou geven dan vliegt ze door de hele bak heen dat weet ik nu al :P

ik voel het idd echt niet aankomen hmm en misschien is het toch een stukje bangheid die speelt om haar echt goed aan te pakken, dat komt omdat ze zo onvoorspelbaar is maar wel heel erg lief hoor! ze is heel erg lang niet bereden en moet bijna alles opnieuw leren.

We hebben nu ook allebei ons balans beter kunnen vinden met het draven, dus ik ben bang als ik haar echt hard aanpak dat ze helemaal gaat flippe door de bak b.v met zweep.
met me stem kan ik haar ook wel goed voorwaartshouden dat wel.

ik dinsdag gelijk proberen.

Tnxx !

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:43

Je hoeft geen geweld te gebruiken,
alleen wat vastberadener te zijn en haar laten doorlopen.
Een tik met de zweep vind ik ook wat overbodig,
ze zal het niet expres verkeerd doen - misschien snapt ze het gewoon niet zo goed.
;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:51

Weet je dat wanneer je nu al doemscenario's gaat bedenken als je een zweep zou gaan gebruiken dat dat heel verkeerd is? Je gaat zo erg onzeker met haar aan de slag waar zij dan weer "gebruik" van gaat maken.

Heb je trouwens ook les van iemand?

Het is juist de bedoeling dat ze op zo'n moment schrikt en voorwaarts gaat, hoe hard dat voorwaarts is is niet erg, als ze maar niet stil gaat staan. Juist bij een paard wat alles nieuw moet leren moet je hier zeer consequent in zijn. Ook de manier van voorwaarts gaan is afhankelijk van hoe jij als ruiter de tik geeft.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:53

chrisje_83 schreef:
Weet je dat wanneer je nu al doemscenario's gaat bedenken als je een zweep zou gaan gebruiken dat dat heel verkeerd is? Je gaat zo erg onzeker met haar aan de slag waar zij dan weer "gebruik" van gaat maken.

Heb je trouwens ook les van iemand?

Het is juist de bedoeling dat ze op zo'n moment schrikt en voorwaarts gaat, hoe hard dat voorwaarts is is niet erg, als ze maar niet stil gaat staan. Juist bij een paard wat alles nieuw moet leren moet je hier zeer consequent in zijn. Ook de manier van voorwaarts gaan is afhankelijk van hoe jij als ruiter de tik geeft.

Jonge paarden moeten voorwaarts! Dus ga mee met bovenstaande.
Heb je les? En wat zegt zij/hij?