Paard zwaait te veel naar buiten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiesLotjee

Paard zwaait te veel naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:01

Hallo medebokkers.

Als ik mijn paard een volte laat rijden zwaait zijn achterhand teveel naar buiten
en gaat zo doende dus scheef lopen := ik gebruik wel mijn buiten teugel en buitenbeen,
maar ze is best sterk dus ze zwaait nog wel is uit. Laatste tijd gaat eht beter maar hoe zou ik dit
sneller kunnen aan pakken? Als ik mijn buitenbeen moet gebruiken druk ik goed tegen de buik aan achter de singel een beetje bewaken dus. En als ze door zwaait moet ik dan een goeie aandrijving geven met mijn been? alvast bedankt voor de tips groetjes lieslotjee

Maartje_M

Re: Paard zwaait te veel naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:06

Misschien moet je buitenbeen wat verder naar achter dan dat je nu hebt, zodat je haar nog meer kan begrenzen? Van achter de computer een beetje lastig te beoordelen. Ik weet niet of je les volgt, maar je zou het je instructeur eens kunnen vragen.
Ik zou nog meer been gebruiken, ze mag niet door jouw been heen lopen! Desnoods zweepje aan de buitenkant erbij pakken om te kunnen corrigeren.

Claasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:08

Pak is een keer contastelling op de volte en kijk dan is wat ze doet. Succes ermee!

LiesLotjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:10

Dankje wel! :D
Jaa ik krijg les van een instructeur, hij zegt ook buitenbeen erbij maar soms loopt het paard gewoon doorheen, Ik ga vandaag weer rijden, en zal desnoods het zweepje aan de buitenkant vasthouden. :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:21

inderdaad een stuk contrastelling meepakken en 8tjes rijden waardoor die uit balans raakt en recht moet blijven om dit te fixen.. Je mag hem ook best een keertje wat harder begrenzen door hem met je zweepje achter je buitenbeen bij te tikken, want feitelijk loopt die ook door je hulpen heen wat niet mag!

succes

kitty_mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:36

Romyv schreef:
inderdaad een stuk contrastelling meepakken en 8tjes rijden waardoor die uit balans raakt en recht moet blijven om dit te fixen.. Je mag hem ook best een keertje wat harder begrenzen door hem met je zweepje achter je buitenbeen bij te tikken, want feitelijk loopt die ook door je hulpen heen wat niet mag!

succes

ben ik met je eens

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 00:03

idd je paard is niet aan je been, hij loopt soms door je hulpen heen, dus daar aan werken , corigeren maar ineens hard genoeg, hij moet denken been daar moet ik weg voor .
Je moet de voorhand kunnen verplaatsen, je moet de ribben dus het hele paard kunnen doen wijken, je moet de achterhand kunnen verplaatsen, en dit zowel naar binnen als naar buiten.
Probeer schouder voor, schouder binnenwaarts , maar ook de travers(dit is de achterhand naar binnen zetten)
Dit zijn echt noch basisoefeningen, als deze dingen nog niet lukken , kan je gewoon echt niet verder.
oefenen zou ik zeggen.
en nog veel les nemen, alleen privéles kan je met deze dingen helpen, aan groepsles heb je met deze dingen niet veel.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:51

Idd gaan rechtrichten en de zijgangen mee nemen, een goeie instructeur zou jou daar al mee bezig moeten zijn , zeker als je paard zo scheef loopt.

vosroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:11

Voltes vergroten en verkleinen. Zwaait de achterhand uit plaats dan de schouders weer richting de achterhand. Zdra je paard weer recht is de volte verkleinen en weer vergroten

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:12

Niet teveel stelling nemen, alleen buiging, veel 2e hoefslag rijden. Rechte lijnen meepakken om te controleren of ze recht aanvoelt. Eerst korte stukjes, dit steeds verder uitbouwen.