Vanaf dit moment moet hij gedacht hebben: IK BEN STERKER! Vervolgens heb ik hem voor de veiligheid aan een ketting gestapt. En dit ging altijd goed.
Hij heeft nu weer ruim een jaar in de opfok gestaan en pas geleden is zijn groep verplaatst. Ze hebben ze aan de hand naar een weide verder op gebracht. De eigenaar vertelde me dat hij heel braaf was maar OOK HEEL STERK! Dit laatste wilde ik niet graag horen want nu weet ik dat ik met een 'probleem' zit. Hij is het dus NIET vergeten!
Hebben jullie enige tips en ideeen hoe ik hier mee om kan gaan als hij terug op stal is? Ik ben geen 'ketting' gebruiker maar als het moet, dan moet het!
Wat ik wel dacht: zo'n jonge pony is na de arbeid gauw moe en waarschijnlijk wel het proberen waard om daarna aan een gewoon touw een klein stukje te lopen, desnoods in de bak. Maar betwijfel of het zinvol zal zijn...
Ik heb al meerdere jonge pony's opgeleid en nog nooit enige problemen gehad, dit verhaal gaat tenslotte over veiligheid voor mens en dier en advies is van harte welkom! Overigens zal ik er niet alleen voor staan, er zijn genoeg mensen om mij heen die waarschijnlijk ook wel deze ervaringen hebben. Maar hoe meer ik hier over weet, hoe beter.
Bedankt!!