Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
We zitten namelijk 2 meter van de duinen dus is de verleiding vrij groot om gewoon aan boscross te doen 

Nemurin schreef:Ik weet niet of het zou helpen en het zou zeker een stukje meer tijd kosten maar doet ze het ook als je de teugels heel voorzichtig beetje bij beetje oppakt?
Al kan dat natuurlijk weer overkomen alsof je haar eigenlijk haar zin geeft...
Nemurin schreef:Kijk, dat is fijn om te horen. Misschien dat je het steeds een stukje sneller kunt doen, heel voorzichtig (en dan weer wat langzamer als toch blijkt dat je te snel gaat en ze weer protesteert) zodat ze je uiteindelijk het op een normale manier laat doen omdat ze je gaat vertrouwen?
.
Steeds wat sneller oppakken. Dank je wel!
hestejente schreef:Zijn behalve de tanden ook de rug en het zadel nagekeken door een KUNDIG vakpersoon?
koe_x schreef:pakt ze dan het bit vast?
Nemurin schreef:[/quote]Martingaal heb ik gehoord schijnt sowieso wel een goed idee te zijn. Ik rij in ieder geval vaak paarden waar ze een martingaal op hebben zitten en de manegebaas zweert erbij. Ze hebben er tenslotte niet speciaal last van en een nieuw paard went sneller aan die martingaal dan aan de nieuwe stal en nieuwe ruiters.
Maar ik heb net zo goed jaren ZONDER martingaal gereden, dus ik zou niet weten wat het verschil nou eigenlijk is.