Ook word hij heel boos als ons ander paard voor hem rijd en straft hem dan af of zet het op een lopen waardoor ons ander paard het ook op een lopen zet en dan jagen ze elkaar op hoewel ik in deze situatie mijn paard snel terug heb(na een of twee rondjes) is het ander paard met nog een stuk of 5 rondjes nog wel even zoet. We rijden daarom ook niet zo vaak samen. Beide paarden zijn niet zo lang onder het zadel de 1 is nu een jaar onder het zadel maar mijn eigen paard is net sinds april onder het zadel. Bijde paarden worden holistisch getraind. Mijn paard maakt ook bokkesprongen (hoofd tussen de benen en vier benen de lucht in ect.) als ik erop zit. Hij heeft ook al mijn zus uitgeprobeerd toen ze dacht even leuk te rijden(voor het eerst op hem) hier door heeft ze op krukken moeten lopen vanwege een gekneuste knie en ik zelf ben 1 keer van hem afgevallen laatst en toen heeft hij me bijna vertrapt (niet expres). Ook al lijkt het dat het een dom beest is het is een super lief paard met veel talent en hij is ook vaak braaf onder het zadel maar dan moet het perfect weer zijn en moet hij vaker die week beweging hebben gehad.
Hij is nu 4 jaar dus in de puber tijd we hebben hem pas een half jaar het is een Ijslander ruin met hengsten trekjes omdat hij met 3,5 jaar pas geruind is.
Ik hoop dat iemand iets weet om dit op te lossen want zo langzamer hand weet ik het ook niet meer.
, geweldige methode zo te lezen, vertel daar eens wat meer over!
Hij is alleen braaf als hij er toevallig zin in heeft.