holle rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:54

Heejj

Ik schijn dus altijd met een holle rug te rijden en daardoor trek ik mijn schouders op. Mijn instrucrise ging mij zeg maar laten voelen hoe ik mijn rug bol moest maken en goed moest zitten, dat gaat dan even goed. Maar daarna zit ik gewoon weer met mijn rug hol :o

Heeft iemand daar tips voor?
groetjes jessica

_S_

Re: holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

Het helpt als je jezelf een slaat filmen terwijl je paardrijd dan zie je met je eigen ogen wat je verkeerd doet. Vraag je instructrice dat ze je er vaak aan kaat denken. Het is vervelend maar zo denk je er wel altijd aan. Na een tijdje ga je vanzelf goed zitten. Ik had dat ook aan de hand en bij mi gaat het op deze manier een stuk beter. oefenen oefenen en oefenen. Veel succes

paschester

Re: holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:41

he had ik ook toen ik ben begonnen met rijden, een tijdje later reed ik op de wat jongere paarden en moest ik een body protector aan van onze instructrice. een verschrikkelijk naar ding in het begin, maar die body protector drukt je eigenlijk wel in de goede houding. en als je even weer terug in de oude houding valt voel je dat gelijk.