Hoe laat ik mijn pony aan teugel lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shanaaa

Hoe laat ik mijn pony aan teugel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:51

Ik heb problemen om m'n 11-jarige pony aan teugel te laten lopen..
ik heb echt al veel geprobeerd, maar niets helpt.
Heb er ook al iemand anders op laten rijden met meer ervaring, haar lukt het, maar moeilijk.
hebben jullie soms tips om haar aan teugel te laten lopen?
soms zakt haar hoofdje, en lijkt ze aan teugel te lopen, maar 2 seconden later gaat haar hoofd dan alweer omhoog.
tips?
groetjes!

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:54

Het zoveelste 'hoe laat ik mijn paard/pony aan de teugel lopen' topic.
@ Ts: Neem goede les, dit kan je echt niet via internet leren.

nataly_

Re: Hoe laat ik mijn pony aan teugel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:56

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:56

Inderdaad gewoon les nemen,
dit is niet iets wat je van theorie kunt leren.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:01

Goed les nemen, er is geen truckje voor. Je moet het leren voelen.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:03

eerst zorgen dat die goed voorwaarts is en goed aan je been, en les nemen voor de rest

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:08

Ik zal je het even snel proberen uit te leggen, maar het is bij elke pony anders dus wordt niet boos als het na mijn tip niet lukt.
Je moet druk uitoefenen met je teugels en duwen met je benen, wees al te vreden wanneer hij een klein knikje doet. je kunt eventueel ook met thiedemann of slofteugel proberen te rijden. hierdoor moet je pony wel aan de teugel, werkt dit nog steeds niet dan moet je de hals of de rug van je pony eens na laten kijken

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:10

Ilseee12 schreef:
Ik zal je het even snel proberen uit te leggen, maar het is bij elke pony anders dus wordt niet boos als het na mijn tip niet lukt.
Je moet druk uitoefenen met je teugels en duwen met je benen, wees al te vreden wanneer hij een klein knikje doet. je kunt eventueel ook met thiedemann of slofteugel proberen te rijden. hierdoor moet je pony wel aan de teugel, werkt dit nog steeds niet dan moet je de hals of de rug van je pony eens na laten kijken

Dit bovenstaande zou ik direct vergeten. Als je je pony wilt verpesten moet je dit vooral doen.
Niet gaan lopen kloten met hulpteugels maar gewoon fatsoenlijk les nemen.

Voorwaarts en dan pas neerwaarts rijden. Aanvoelen kan je niet leren van het internet.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:12

Shattered schreef:
Goed les nemen, er is geen truckje voor. Je moet het leren voelen.

Vind ik een hele goede tip, alleen........dat valt (ik spreek uit eigen ervaring) nog niet mee om die in mijn regio te vinden... ;)

ccathalijne

Ilseee12 schreef:

Ja dat lijkt me ook de oplossing, ik zou er een slof omdoen en dan je gewone teugels eraf halen, dan moet hij wel }:0

TS, zorg dat je goede les neemt en zorgt dat je pony lekker voor het been is en actief loopt. Dan komt het nageven vanzelf. Fixeer jezelf niet op een pony die met zn hoofd in de krul loopt maar zorg dat de basis in orde is. En verder moet je zeker weten dat er niets mis is met de rug van je pony, even laten kijken door een fysio of ostheopaat, daar is zowiezo niets mis mee. Trouwens is een goed passend zadel ook erg belangrijk.

AdnerB

Ilseee12 schreef:

dit is dus echt NIET de juiste manier,ja als je je paard wil verpesten wel.
het enigste wat wij hier op bokt voor jou kunnen doen is zeggen dat je een goede instructeur moet zoeken en het dan in de praktijk te gaan oevenen.
je kunt hier op bokt een aantal tips en uitleg vinden,gebruik even de zoekfunctie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:13

Ilseee12 schreef:

Is dit serieus? Dit is het voorbeeld van hoe het niét moet.

'aan de teugel lopen' doet je pony pas als er voldoende ontspanning is, je kan hem wel naar beneden trekken maar daar bereik je niks mee. Gewoon goed les nemen, en niet teveel op de voorkant richten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:15

Hou je handen vooral ontspannen.. wanneer je te veel spanning houdt kan hij nooit loslaten in zijn mond
Verder moet je paard actief aan je been zijn, is hij dit niet train je hier eerst goed op. (dus veel tempowisselingen, overgangen etcetera)

Verder denk ik dat je toch instructie moet gaan zoeken, via internet kun je niet zomaar oplossen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:16

Er is een centraal topic, de link staat hier ook al gegeven. Daar kun je veel informatie vinden.