Hij wil niet diep genoeg door de hoeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musiess

Hij wil niet diep genoeg door de hoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:49

hey, ik weet te 1e niet of het hier goed staat maar...

ik heb een paard wta nogal droog kan doen :P,
hij wil niet netjes door de hoeken, hij loopt wel op de hoefslag , maar niet netjes door de hoeken ( niet diep genoeg )

vriendelijk hulp en been geven helpt dan egt niet , hij wil het niet dus het gebeurt niet, behalve als ik hm egt door de hoek zou sleuren.. alleen das geen optie :P
en ik zit er wel mee, aangezien hij wel moet mee gaan op wedstrijd |UITEINDELIJK

iemand tips

W_W

Re: Hij wil niet diep genoeg door de hoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:13

Controle krijgen over elke pas die hij zet. Wil hij links ga jij rechts, zorg er voor dat jij bepaald.

Waarom is de hoek insturen geen optie?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:17

Goed aan het been rijden, lekker laten doorrijden,
en hem gewoon goed te hoek in sturen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:54

Goh dit is leuk iemand die echt door de hoeken wil rijden:D.
Ik rij tegenwoordig heuvel op en af als ik door de hoek wil rijden echt zwaar irritant. Hoe kunnen die mensen ooit een proef rijden?.

Gewoon rechtdoor rijden en je paard niet de hoefslag laten volgen. Ook je paard leren op de volte of lijnen op je been te laten luisteren. Dus niet een volte met je teugels sturen maar met je benen. Als dat dan goed gaat kan je hem ook makkelijker met je benen door de hoek rijden.
Verder ook in andere wending consequent zijn en je lijnen afmaken. Helaas doen vele dat niet en zal paard de gewoonte volgen.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:51

Lekker laten buigen op voltes en in wendingen, dan kan je dit ook gaan meenemen door de hoeken. En lekker aan je been maken. :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:13

oke dankje. alleen zelfs als hij goed ana me been is doet ie het niet xd
hij doet elke oefening , behalve netjes door de hoek
door de hoek sturen kan wel, alleen ben niet zo van het rukke aan een paard. k doe het liever op me been..

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:06

Als je rukt wanneer je stuurt, zal ik toch een kritisch naar jezelf kijken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:09

W_W schreef:
Als je rukt wanneer je stuurt, zal ik toch een kritisch naar jezelf kijken.

TS zegt toch ook dat ze dat juist niet wil?!

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:10

alleen ben niet zo van het rukke aan een paard. k doe het liever op me been..

Ze bedoeld hier toch juist mee dat ze niet rukt?

Edit: Brainless was me voor. :+

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:27

Maar als je denkt dat sturen met je teugels er voor zorgt dat er gerukt en geplukt word gaat er imo iets fout... Hand opzij is het enige wat nodig is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:53

Je paard luistert dus niet goed genoeg naar je hulpen, je moet dus veel preciezer rijden. Zorgen dat elke stap die je paard doet door jouw wordt aangegeven. Ik zou eerste de hoeken laten voor wat het is en veel 'gekke' figuren gaan rijden. Dingen die je paard dus niet verwacht,bijvoorbeeld van het 1e paaltje rechtdoor en dan op een kwart van de lijn een rechte hoek naar links weer 20 meter rechtdoor en dan rechts, ik noem maar wat, en het is dan belangrijk dat je paard ook exact doet wat jij wilt. Rechtdoor is dus ook echt rechtdoor en niet zwabberend toch bij een ander paaltje uitkomen dan dat jij wilt (en afslaan is ook direct afslaan en niet nog 3 stappen doorlopen). En vooral heel consequent zijn. Als je dit voor elkaar hebt (en geloof me dat is knap lastig) weer aan de hoeken beginnen. En dan ook echt precies zijn en nooit je paard zijn eigen weg laten kiezen!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:57

Tip: rijd in iedere hoek een volte!
Werkt super +:)+

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:26

Of je legt in de hoek 2 hindernisbalken in een hoek van 90graden die kun je dan zo diep als je wilt in de hoek leggen en daar om heen rijden. Zo gebeurt het ook veel bij jonge paarden

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:33

W_W schreef:
Maar als je denkt dat sturen met je teugels er voor zorgt dat er gerukt en geplukt word gaat er imo iets fout... Hand opzij is het enige wat nodig is.

Yep, je moet controle over de schouders krijgen. Stel hem op de hoefslag (of op de volte) eens naar buiten, beide handen opzij en hem dan zo recht de hoek in laten lopen. Je moet je paard wat rechter richten denk ik. Rukken en plukken is ook niet gewenst, maar als je paard dwars door je hulpen loopt zal je toch een keertje strenger in moeten komen om hem even uit te leggen wat de bedoeling is. En daarna weer belonen. Je kan wel heel vriendelijk willen rijden, maar hij moet gewoon goed aan je hulpen staan. Als ie dit steeds kan negeren kom je steeds verder van huis! (en uit de hoek ;-))

Wat ook een goeie oefening is: slangevolte rijden en bij aankomst op de hoefslag wachten met richting aangeven. Gaat je paard zelf rechtsaf dan corrigeer je hem naar links en andersom. Je paard moet leren te wachten en niet zomaar zelf de bocht doorgaan (dat gebeurt vaak als je hem over de hoefslag-die-er-al-ligt laat lopen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:40

PP > RT-P

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:05

Duw met je been het paard de hoek in, en anders geef je hem een klein tikje met de zweep op de binnenschouder...

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:27

je zou je paard eerst goed moeten laten reageren op je been, aLs je iets aangeeft met je been en hij wil maar niet volgen heb je hem ook al niet aan je been. je zou mischien wat meer oefeningen kunnen doen waarbij je stelling vraagt naar binnen en buiten. wel conseqent zijn in alle lijnen die je rijdt, elke pas moet van jou zijn. als je dit voor elkaar heb kun je zeker door alle hoeken rijden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:30

Zet een pion in de hoek, en er dan perse achterlangs willen. Begin niet te diep, en dan steeds dieper de hoek in zetten!

roelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:01

stuur hem net zolang tot hij in de hoek is en neem dan pas de bocht

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:45

Een balkje in de hoek leggen werkt zo ie zo al niet. hij stapt er zo over heen,

Een Pion, whaha mag ik blij wezen dat ik er dan op kan blijven ziten.. dan gaat ie nogal tekeer..

Een zweep!:O. ik heb geen zweep of sporen nodig, k moet altijd op de rem letetn hij wil nogal vaak nogal hard gaan, zweep dus geen optie;P

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:04

Ja het is hier al door een paar mensen aangehaald, je paard is niet echt aan het been, je paard luisterd niet echt naar de hulpen.
Dus hier moet je dus meer en precieser gaan op inspelen.
Jij bent de ruiter, jij bent de leider, dus jij bepaalt hoe en waar je paard loopt, welk been hij verzet en hoe ver hij dat been zet, zo kan ik nog een beetje voortgaan hoor, kan nog punten opnoemen.....
Wees vriendelijk en eerlijk, maar super consequent, geen excuses, je paard mag echt niet gaan meebeslissen, jij bepaald wat hij moet doen, punt uit.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:05

een hele goede basisoefening is ook wiken voor het been, dit is basis he ieder paard moet zoiets kunnen.
dan is de hoek nemen echt kinderspel

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:41

Probeer meer contact met je buitenteugel te hebben
en druk met je binnenbeen je paard in die hoeken ;)