Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Misschien een andere instructrice zoeken die wel geduld heeft om jou les te geven, daar word ze ten slotte voor betaald toch?
Misschien eerst eens een tijdje los en grondwerk gaan doen, om een wederzijds vertrouwen en respect te krijgen.
De pony snapt waarschijnlijk niet wat en hoe hij het moet doen en jij zelf ook niet , dus is het gewoon heel belangrijk om goede begeleiding te zoeken, die jou kan helpen en huiswerk kan geven waar je echt mee aan de gang kan.

janaa_ schreef:als hij er vandoor gaat
probeer eens een volte te rijden en steeds kleiner gaan todat hij rustiger en langzamer gaat
E_special schreef:Ik denk dat het grootste probleem van jullie de vertrouwensband is.
Zeker bij een pony die veel mee heeft gemaakt kan het langer duren voordat hij zich 'overgeeft' aan jou!
Hij moet weten dat hij jou volledig kan vertrouwen! Aan de hand onder het zadel etc.
Net zoals aan zijn oren zitten iedere dag weer, en al is het maar in kleine stapjes maar iedere dag weer herhalen, lukt het niet, niet boos worden maar denken dat je morgen weer een dag hebt!
Lukt het wel uitaard belonen!
Erg lastig dat je geen andere instructrice mag meenemen! Ik zou kijken of je huidige instructrice je met grondwerk kun helpen, kan ze dat niet zou ik toch aankaarten dat je dan iemand wil laten komen omdat zij op dat gebied niet deskundig genoeg is!
Anders zit er helaas niets anders op dan naar vreemd terein te gaan!
Veel succes
Succes! En o ja, als ik jou was zou ik zorgen dat ik les kan krijgen van iemand anders...