Probleem met beenhouding.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Probleem met beenhouding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 10:58

Heej,

Vorig jaar ben ik door mijn enkel gegaan en toen waren m'n enkelbanden zwaar uitgerekt.
Ben toen gewoon door gegaan met lopen, alleen wat rustiger aan gedaan.
Alleen het valt mij nu heel erg op dat ik sinds die tijd me linkerbeen niet goed kan houden met paardrijden.
Ik krijg het niet voor elkaar om me voet gewoon netjes recht te houden en niet af te steken.

Heeft iemand misschien een tip of wat oefeningen zodat het me wel weer lukt?

Ik weet niet of het hier goed staat

Bedankt!

kleinvosje

Re: Probleem met beenhouding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:59

Rij je met laarzen of met chaps en jodphurs? In een chap heeft je been, en dan met name je enkel, veel meer bewegingsvrijheid dan in een laars. Zelf rij ik altijd met leren laarzen, als ik met chaps rij, heb ik na een kwartiertje een zeer pijnlijke enkel. In een laars heb ik daar totaal geen last van.
Het kan ook zijn dat je enkel de druk niet goed meer aankan van het laag houden ervan. Je banden zijn uitgerekt, en hebben daardoor meer moeite met het op zijn plek houden van de enkel...

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:08

Ik rij met chaps en jodphurs, ik ga binnenkort even met laarzen rijden kijken of het helpt.

Ik heb er verder niet echt last van (qua pijn oid) maar het is toch wel onhandig.

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:50

Ik heb het als ik met chaps en jodphurs rijd dat mijn benen totaal niet stil liggen. Wel meer als met alleen jodphurs maar met laarzen is toch het beste, dan hou ik mijn tenen ook meer naar binnen en kan ik beter druk op de beugels houden.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:55

Ik heb eerst wel met laarzen gereden maar ben toen overgestapt op chaps + jodphurs.
Daarmee voel je beter je paard aan (vind ik).
Maar als jij met chaps + jodphurs rijdt als je dan moeite doet krijg je dan wel gewoon je tenen naar binnen?

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:00

Als ik moeite doe krijg ik inderdaad wel mijn tenen naar binnen, maar meestal staan ze wel ietsjes naar buiten gericht als ik niet oplet. Ik vind met chaps wel beter want je kunt ook vrijer bewegen en je voelt inderdaad je paard beter aan.