Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

carien13 schreef:Ja gaat om de pony waar ik M1 mee ben. Sinds 2 maandjes is ze echt extreem sterk geworden. Ik heb les van iemand die Z dressuurt en Z springt met meerdere paarden dus die heeft er ook wel kijk op denk ik zo. Hij zou er misschien niet achter denken dat ze naar de tandarts moet ofzo. Ik zou vanvond gelijk even met me moeder het erover hebben!
carien13 schreef:Ik heb les van iemand die Z dressuurt en Z springt met meerdere paarden dus die heeft er ook wel kijk op denk ik zo. Hij zou er misschien niet achter denken dat ze naar de tandarts moet ofzo.
carien13 schreef:Ik moest misschien van een ongebroken bitje proberen. Hij heeft ook al een keer een soort knoop op de neusgemaakt van het sperriempje. Dan kon hij zijn mond helemaal niet meer open doen. Ze liep daarna wel fijn maar het is ook geen blijvende oplossng.
JeroenK schreef:Voordat je alles en iedereen er bij haalt zou ik eerst een les nemen van een GOEDE instructeur en wie weet blijkt dat jij wel iets heel erg fout doet en dat het paard daarom de mond open doet. Het hoeft niet ALTIJD medisch gezocht te worden. Daarom zou ik er eerst iemand naar laten kijken die er verstand van heeft en dan op zijn of haar advies afgaan.
Dus ga niet voor scherper want daar ben je niet mee geholpen, maar ga juist voor comfortabeler!
carien13 schreef:dankje voor alle tips! ik probeer deze weer de tandarts erbij te halen en dan kijk ik even aan hoe ze dan loopt. ben alleen bang dat het niet alleen daar aan ligt want ze is gewoon heel stug in haar mond.

carien13 schreef:Naja ruiterhand weet ik niet. Ik rijd nog een ander paard wat ik eigenlijk heel fijn in de hand heb. Bit is nog niet lang in gebruik en is nog bijna niuew dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.
En de nek of rug een keer laten kraken dan? Zou dat misschien goed voor haar zijn?