Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Het op je gaan leunen bij het voeten vragen is niet noodzakelijk een gevolg van te weinig bespiering hé, das eerder verkeerd gedrag, je paard moet leren op 3 benen te staan.
En als het zo erg is als jij daar beschrijft, dan zou ik eerder denken dat er iets mis is met je paardje, ofwel verkeerde voeding, maar das dan toch zeker niet enkel het gevolg van een paar maanden stil te staan hoor, das echt nie mogelijk.Dus eerder eens gaan denken of er niks mis zou zijn met de gezondheid van je paardje.
aeolusnr1 schreef:okéééééé proficiat héééé
waarom dan hier de vraag stellen hé
Maar je maakt me echt nie wijs dat het op je gaan hangen verminderd door meer bespiering tijdens het rijden, nee dit klopt echt niet.
. Dan bouw je conditie op, maar werk je tegelijkertijd ook aan de achterhand. ch_ntii123 schreef:Mijn paardje had ook heel veel moeite met de galop, mijn instructrice zij; kilometers maken. Wel op de volte houden zodat je haar makkelijk terug kan nemen.
Ook voltesrijden vind ik zelf een goede oefening, daar wordt het paard wat los van ; buiten het feit om dat de volte erg moeilijk is voo rhet paard!:)
onley schreef:ch_ntii123 schreef:Mijn paardje had ook heel veel moeite met de galop, mijn instructrice zij; kilometers maken. Wel op de volte houden zodat je haar makkelijk terug kan nemen.
Ook voltesrijden vind ik zelf een goede oefening, daar wordt het paard wat los van ; buiten het feit om dat de volte erg moeilijk is voo rhet paard!:)
ja maar je moet niet je paard gaan forceren en dwingen op die volte
veel rechtuit is beter als volte's rijden vooral als ze al een zwakke achterhand hebben
shopxprinces schreef:aeolusnr1 schreef:okéééééé proficiat héééé
waarom dan hier de vraag stellen hé
Maar je maakt me echt nie wijs dat het op je gaan hangen verminderd door meer bespiering tijdens het rijden, nee dit klopt echt niet.
Volgens de mensen die daar rijden klopt het allemaal wel en 9 van de 10 mensen daar rijd ZZ of hoger