Elias is de pony van een vriendin van mij, ik noem haar E voor het gemak, zij kreeg een nieuwe pony, maar Elias bleef!(ze werd te groot voor eli) Elias bokte al voordat ze bij E kwam. dat is niet zomaar af en toe een bokje op z'n tijd, nee, dat was dus iedere, maar dan ook iedere les van eli. En dan bokte hij ook hoog. hij is niet zo groot, maar hij bokt meestal gewoon door tot je eraf ligt!
Ik reed bij E in de les, E reed met elias in de les, ik op een manegepony. Ik werd viriendinnen met E, en toen zij haar pony in afgelopen zomervakantie kreeg, ging ik in april 2009 Elias in de les rijden, en E op haar nieuwe pony wietske. Ik wist dat elias zou bokken enz. maar ik was zegmaar op de een of andere manier gefascineerd door elias! hij is zo leuk, en heel bijzonder (en mooi, maar dat terzijde). Maar hij bokte veel minder bij mij. We dachten dat het kwam doordat E groter en wat zwaarder was dan ik, ik pas goed op Eli, E is eigenlijk te groot... Maar, nadat ik hem toch een tijdje reed, ging hij bij mij ook bokken! We wisten niet waarom, nu wel...Ik bleef van Eli houden, Dus ik ging er nog trouw naartoe. Ik ging ook nog is met hem springen, en hij had zegmaar zijn benen gesprogen!
Best goed voor zo'n dikkertje!(hij weegt 334 kilo
) Maar laatst ging ik dus weer met E rijden, toen zei ze me dat de oude eigenaar van Eli had gebeld, met de melding dat Elias verkeerd was ingereden, te ruw... Dat is zo zonde! eli is een pony die goed kan dressuren, waar je lol mee kunt hebben(als hij minder bokte) en die ook kan springen en crossen, en een buitenrit gaat er ook altijd wel bij!AAARGH! ik vind dit zo vervelend, dat hij verkeerd in is gereden! dit klinkt misschien een beetje ego, maar dat vind ik!
Ik had er wel aan gedacht om hem op een goede, rustige manier opnieuw in te rijden, maar het is mijn pony niet, en ik heb geen idee wat haar ouders er van vinden... Haar vader vind het sowieso onzin, dat weet ik nu al, als ik aan het instappen ben, zegt ie ''wanneer gaat die knol nou es aan t werruk?'' echt zo'n boerenaccent!
kijk, het bokprobleem zit 'm vooral in de galop. maar als ik hem zegmaar heb aangesprongen, en daarna met lange teugels ga, dan uistert hij heel goed!
Kan iemand me helpen wat te doen?
xx