ik heb een serieus probleem met mijn pony altijd als er iemand tien meter voor hem is begint hij te galloperen dus heb ik dat opgelost door als eerste in de rij te rijden maar nu gaat hij altijd (in gallop) vanachter aansluiten
Ehm, leren je pony onder controle te houden is een goeie... En volgens mij bedoelt ze dat ze altijd vooraan in de rij rijdt.. maar nu zit er wel eens iemand voor en dan gaat-ie in galop ofzo?! (rijd je soms manegelessen? dat je in zo'n treintje rijdt? waarom zou je anders in een rijtje rijden?!)
Gewoon leren paardrijden he, als je het een beetje beter kan zal je paard wel doen wat je vraagt. Wijs nooit met de vinger naar je paard maar naar jezelf, jij bent hier in de fout niet het paard.
Ingerr
Geplaatst: 03-07-09 01:04
ben het eens met aeolusnr1!
ga al hij/zij dat weer doet direct op de volte en neem je je pony terug als ie het weer doet weer het zelfde doen net zo lang totdat jij je pony onder controle hebt. en oh ja het is echt niet binnen 1 keer opgelost hoor, als jij zelf maar streng en gecontroleerd rijdt leert je pony vanzelf wel rustig te blijven.
Ik snap het ook niet helemaal, want als je in de groepsles rijdt, moet er toch een lesgever zijn die zegt waaraan het ligt en wat je moet doen ? Misschien kan je ook een paar keer alleen in de bak rijden (met een lesgever!), zodat je pony en jij zich op elkaar kunnen leren concentreren?
kom mij bekent voor, zie dit ook wel een sop de manege. pony die het hardst gaat voor op en de rest volgt maar. opzich niet goed, je leert er weinig van in dat treintje rijden. ga eens voor je zelf rijden als dit mogelijk is voor jullie.