Meestal als ik ga rijden kies ik een beetje warmer weer uit, wanneer het niet zo waait. Anders ben ik bang dat ze er weer vandoor zal gaan. En heel verhaal, misschien staat het ook een beetje door elkaar heen, maar ik moet gewoon tips hebben want ik wil zo graag weer helemaal zonder zenuwen kunnen rijden, net zo als vroeger!
Ik heb zelf het idee, dat ik bang ben dat ze er vandoor gaat. Ze gaat dan altijd van die scherpe bochten enzo maken en dat ik haar dan niet meer terug krijg en dan uiteindelijk ernaast lig. Ook heb ik het idee, dat er een beetje zelfvertouwen mist.
Oja; het vandoor gaan kwam erdoor dat het winter was, de pony's waren zowieso wat frisser. Maar als het regende en waaide, kraakte die bak ontzettend. Ook kwam daarbij dat het zadel niet goed bij mij zelf paste en dat ik er dan zomaar naast lag. En ik was nog maar rond de 10 jaar, dus ik was nog veel kleiner, ik was dus ook nog niet zo sterk om haar goed terug te krijgen.
Er schiet me nog iets te binnen.. ze is er toen ik weer begonnen ben met rijden alweer 2 a 3 keer vandoor gegaan, heb haar toen terug gehaald en ben blijven zitten. Maar toch blijft het. Ik snap me soms zelf niet meer. Ik heb nu inmiddels ook alweer een hele tijd een nieuw zadel etc.
Groetjes, Mariska.