Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meliciana schreef:hij is nog jong, en blijkbaar heel nieuwsgierig. maar ook niet goed geconcentreerd, anders boeide het hem niet wat er naast hem gebeurt. ik zou hem inderdaad laten werken, maar met heel veel afwisseling. verras hem af en toe eens met een oefening, zodat hij zoiets heeft van: oliebol, hier moet ik mijn gedachten bijhouden, of ik rij tegen ne paal op (bij manier van spreken).
ik zou ook gaan wandelen, daarom nog niet onder het zadel, maar gewoon aan de hand. hij moet het eens leren, en is fijner om het te leren met baasje ernaast die hem door alles steunt

. heb je een hond? is die zelfzeker? pak die zeker mee! je paard gaat de hond volgen ( ik spreek uit ervaring), omdat hij nu eenmaal ergens een leiding nodig heeft. het eerste halfuur gaat hij onrustig zijn, maar je zult zien, nadien volgt hij je als een lammetje. zolang je zelf kalm, rustig en beheerst blijft.
zodiacje schreef:doet mijn paard ook graag, kijken.
De truc voor mij is om hem constant bezig te houden.
Eigenlijk de hoefslag nooit te volgen maar echt de hele tijd figuren rijden, voltes openen en sluiten en ga zo maar door.
succes!!
JoyCeex3 schreef:Gaan wandelen mag ik nog niet,
doordat hij nog al van veel band heeft enzo.
Wat houd een schrikparcour dan in ?
;
JoyCeex3 schreef:Mijn paard is altijd heel erg kijkerig , hij moet werkelijk ALLES gezien hebben.
Oke hij is nog maar 5 jaar , maar telkens als ik rij ; als er iets gebeurt heeft hij het wel gezien en doet zijn kopje omhoog en kan ik weer helemaal opnieuw beginne om hem laag en ontspannend te krijgen ,
Wat kan ik hier aan doen ?
Alvast bedankt

.
' en komen we nergens. Ik rij meestal gewoon door en probeer voor het