Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Famke29 schreef:Misschien bij een pensionstal (als je daar al niet staat tenminste) bij jou in de buurt? Anders even googelen.. Kijk overigens niet alleen naar het niveau van degene die je les gaat geven, ze moeten het je goed kunnen uitleggen/overbrengen en dat kan niet iedereen, en het moet wel klikken tussen jullie!
Coby schreef:magicalangel schreef:okee bedankt er zijn alleen niet echt veel IJsverenigingen bij mij in de buurt
Bij een ijsvereniging zul je ook niet een goede instructeur vinden![]()
Kijk naar je eigen doelen en rijstijl en pas daar je instructeur op aan.
Alicia2u schreef:Ik herken een goede instructeur in de eerste les aan het volgende:
- Hij/zij stelt de vraag 'wat wil je bereiken met je paard?''Wat zijn je doelen?' of 'Waar werk je naartoe?' en kan je vervolgens een stappenplan aanbieden om die doelen te bereiken.
- Hij/zij kan de opdrachten die hij/zij geeft onderbouwen met theorie. Waarom doe je iets op een bepaalde manier?
- Hij/zij kan antwoord geven op je vragen, kan oefeningen op de juiste manier overbrengen zodat jij ze begrijpt.
- Hij/zij heeft respect voor jou en je paard. Als jij om een of andere reden iets niet wilt doen, heeft hij/zij daar begrip voor.
- Hij/zij geeft huiwerk op aan het eind van de les, vat de punten samen waar je aan kunt werken.
- Jij hebt in de les geleerd hoe je, onafhankelijk van je instructeur, het 'huiswerk' kan uitvoeren en controleren of het goed is.
Dit is mijn persoonlijke standaard en wellicht ben ik veeleisend, maar ik heb zelf geleerd dat als iemand aan bovenstaande voorwaarden voldoet, deze persoon werkelijk kennis van zaken heeft. Niet alleen wat paardrijden betreft, maar ook didactisch en ook dat is belangrijk.
-