Concentratie probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Concentratie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 01:05

Mijn paard is zo vreselijk snel afgeleid tijdens het rijden. Ze schrikt weleens maar ze kan ook zo lekker in de verte staren zonder nog te beseffen dat we aan het rijden zijn. Op zulke momenten is er gewoon geen contact meer mee te krijgen. Dan zit ik daar echt van "Joeeeehoeee contact" ;) Maar ze reageert dan zelfs bij een tik niet tot nauwelijks. Het gebeurd als ik haar goed aan het werk heb weleens maar vooral bij oefeningen als achteruit. Dan moet ik haar echt met d'r neus naar een muur zetten waar niks te zien is, als ze naar buiten kan kijken dan is het al einde oefening. Dan vliegt er een vogeltje langs, fietsen er mensen noem maar op!

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet en het lijkt me op wedstrijden in de toekomst ook erg lastig dus ben benieuwd of iemand hier iets op weet! :D

DUDIEFOREVER

Re: Concentratie probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:14

Ooh dit heb ik ook weleens.
Mijn pony loopt dan helemaal te kijken, en dan denk ik nou let nou eens op hee!
En echt niks boeit hem dan, geen tik, ook niet als ik aan zijn oren zit, echt helemaal niks.
Ik denk dat als jij hem bezig houd, moeilijkere oefeningen doet enzo, dat hij dan wel gaat opletten!
Je rijd ook in een buitenbak of niet?
Mijn pony is in de buitenbak meestal minder geconcentreerd, dan in de binnenbak..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 01:22

Ja ik rijd binnen en buiten maar in de binnenbak staat een korte zijde meestal open (de schuifdeuren) en dan ziet ze zelfs de fietsers in de verte nog! Laatst keek ze in stal omhoog naar een muisje haha ik zie paarden eigenlijk nooit zo omhoog kijken, echt ieder dingetje ziet ze! Kan dan ook idd echt in d'r neus prikken met een vinger of aan d'r oren dat heeft ze niet eens door!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 01:23

Wat reageer je nog laat trouwens ;) Had niemand meer verwacht!

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:25

Haha, ja ik heb een slaapprobleem, moet naar dokter blablabla..
Probeer eens moeilijkere oefeningen dan te doen, zoals wijken enzo, of als je langs die deur komt, net een volte te gaan maken, als ze afgeleid raakt..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 01:31

Ja dat is wel goed idee :) Bedankt voor de tips! Ik ga nu weleens slapen! Succes met je slaapprobleem hoop niet dat je morgen vroeg op moet!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 01:33

Hoe oud is het paardje? Jonge paarden moeten tenslotte echt nog leren een tijdje bij de les te blijven. Als dat het geval is komt het vanzelf wel goed.
Indien het paard ouder is toch zelf leren inzien wanneer ze dreigt de aandacht te verliezen of te gaan dromen en haar dan gelijk even wakker schudden met een opdracht.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 10:51

Ze is 6 dus nog wel vrij jong

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:03

Ik geef altijd flink been (liefst dat ze zelfs versnellen naar een snellere gang) en maak een figuur.
Misschien helpt het om flink veel figuren te rijden en misschien balkjes te lopen. Dan moet je beestje wel opletten.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 22:42

Oke nou probeer d'r ook zoveel mogelijk bezig te houden maar ik denk dat we dus maar gewoon zo door moeten gaan en het geleidelijk aan wel minder wordt! iig bedankt voor de reacties!