achter de loodlijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

betwixed

achter de loodlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:33

ik heb pasgeleden op een paard gereden ( wel voor het eerst), dat niet goed nagaf en dus achter de loodlijn ging lopen..
aangezien ze nog niet zovaak nagegeven heeft leek me dit redelijk normaal.
verder was ze heel moeilijk om in galop te krijgen ( Waarschijnlijk omdat ze te weinig ruimte had in de bak)
Maar, dan weer terug naar mijn loodlijn,
heeft er iemand tips, advies hoe ik haar op die loodlijn krijg ?

Loveforever

Re: achter de loodlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 02:46

Hmm, ik denk drijven met je benen als ze te diep loopt, dus als ze te diep gaat lopen, dat je been geeft, en dus snellere gang maakt, misschien helpt dat?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 05:22

probeer eerst je teugels lang te laten en continu met je been naasr hand toerijden. voorwaarts denken. dit totdat je paard teugels aanneemt.

is lastig eruit te rijden, veel succes!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:25

Wat roos zegt :j
Ik rij ook een paard die achter de teugel als comfortzone heeft, zodra de ontspanning er is en paard is sterk genoeg en in balans gaat dat er wel uit. Nu zie je bij spanning gelijk als eerste reactie dat die weer achter het bit kruipt, maar ieder paard heeft wel iets :) .

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:11

Een paard dat naar de sterren loopt te kijken is vaak gemakkelijker in de goede houding te krijgen dan eentje die zijn borst gaat opzoeken. Iig is voorwaarts drijven en naar je hand toe drijven de manier om hier van af te komen. Succes