Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JustaLive schreef:*Zucht.. Weer zo'n topic.. *
Nagoed, Je moet een paard vanuit zijn achterhand en over zijn rug laten lopen. Als die ontspannen is komt het vanzelf. Vraag maar eens aan je " z-dressuur ruiter"
Ik geloof niet dat zij zecht kleine kneepjes. Dat mag je absoluut niet doen.
JustaLive schreef:Zo leer ik ook.
Druk is niet trekken.
Er zit een verschil in.
Kneepjes geven is trekken.
Dat is trekken in de mond. Druk zetten is de teugels spannen, zoek eerst het verschil maar eens uit

JustaLive schreef:Zo leer ik ook.
Druk is niet trekken.
Er zit een verschil in.
Kneepjes geven is trekken.
Dat is trekken in de mond. Druk zetten is de teugels spannen, zoek eerst het verschil maar eens uit
JustaLive schreef:Ik ben het niet met je eens![]()
Ik heb het zo geleerd, dat kneepjes alleen kan, af en toe als het paard je niet wilt begrijpen. Zoals bij mij en Olivier, moet druk genoeg zijn. En já, kneepjes is voor mij trekken. Want je trekt als ware het bit telkens een stukje uit zijn mond. En dan weer terug. Dit kan behoorlijk iritant zijn. Doe denk je dat jij dit vind? En nou zeg ik niet dat druk dat niet is. Maar druk is ook heel wat anders als kneepjes.
Ben het niet met je eens, maar ieder zijn eigen mening en manier van leren
Ik laat het hier bij
EDIT: kan niet eens de naam van mijn eigen paard goed typen
Gimli_ schreef:Wat jij omschrijft klinkt mij meer in de oren als telkens flinke ophoudingen maken.Waar ik op doel is meer het zachtjes knijpen in 'n spons, zoals ik al zei de ringvinger iets terugbrengen.
De hand blijft hierbij gewoon stil.