Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JustaLive schreef:Ten eerste, Harstikke rot voor je!!
Weet je zeker dat het tuig goed is. En dat hij nergens bang voor is wat jij hebt? Een slingertje aan je laars etc.
Natuurlijk eerst kijken naar de logischte dingen. Gebit, rug.. etc. Succes en sterkte!
FFKJC_ schreef:JustaLive schreef:Fysio bedoel je?
nou zoiets maar het is wel een andere naam

cupcake__ schreef:Is er iets verandert aan de dagelijkse routine? Staat hij bij andere paarden dan normaal, andere stal box, heeft hij een andere bijrijder gekregen, of iets dergelijks?
Ik weet niet of dat zoiets als dit kan veroorzaken, maar ik vraag het toch maar even.
Verder zou ik denken dat hij een trauma heeft opgelopen onder het zadel, maar het zou erg onwaarschijnlijk zijn dat jij dat niet zou weten.
Sorry voor deze slappe suggestie's, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Sterkte met je been en je paard
Femke16 schreef:Goh wat rot voor je he!
Het is moeilijk iemand zo met een berichtje te helpen.
Heb je al eens aan vrijheidsdressuur gedacht? Gewoon even lekker ontspannen bezig zijn, dat hij echt op jou moet letten. En misschien een keertje in de week aan de longe werken of aan de dubbelelijnen. Even iets anders dan het 'normale' rijden. En misschien eerst gewoon lekker alleen met begeleiding rijden, dat als er iets gebeurt er altijd iemand in de buurt is die kan zeggen wat je moet doen... en achteraf misschien zelfs wat jij fout deed. Het zijn maar suggesties. Ik zou het voor de rest ook echt niet weten.
Succes!
FFKJC_ schreef:Femke16 schreef:Goh wat rot voor je he!
Het is moeilijk iemand zo met een berichtje te helpen.
Heb je al eens aan vrijheidsdressuur gedacht? Gewoon even lekker ontspannen bezig zijn, dat hij echt op jou moet letten. En misschien een keertje in de week aan de longe werken of aan de dubbelelijnen. Even iets anders dan het 'normale' rijden. En misschien eerst gewoon lekker alleen met begeleiding rijden, dat als er iets gebeurt er altijd iemand in de buurt is die kan zeggen wat je moet doen... en achteraf misschien zelfs wat jij fout deed. Het zijn maar suggesties. Ik zou het voor de rest ook echt niet weten.
Succes!
ik lees er wel veel over ik heb er wel overna gedacht maar ik weet niet of ik dat allemaal wel kan
het is een grote verantwoordelijkheid om dat met je paard te doen
dus daar wil ik eerst heel goed overna denken
wel wil ik les gaan nemen in longeren met dubbele lijnen
Toch bedankt
wat ik zelf fout deed is eraf vallen
haha nou ik weet er niet heel veel meer vanaf dus weet niet wat ik fout deed
Toch bedankt:)

Vond het ook wel nodig om hem te laten komen .ivm zijn leeftijdChristyj138 schreef:Je vertrouwen opbouwen doe je door hem nu gewoon te gaan borstelen, en veel te gaan wandelen.
En eerst te gaan rijden met iemand samen, en dan je pony aan de longe, de 1e paar keer niet meer buiten of in het gras.
Alleen nog maar in een gesloten bak.
! Eergister stonden we gezellig met z'n tweetjes onder een dekzeil....