Helaas stuit ik tegen wat probleempjes aan. Aangezien ik geen les krijg en er geen mogelijkheid tot les is, vraag ik jullie maar om advies. De reden dat er geen les gegeven kan worden is dat m'n pony op iemands boerderij staat en die wilt liever niet te veel mensen op hun erf.
-Het begint eigenlijk al met opstappen en aansingelen als ik erop zit. M'n pony is een felle pony die het liefste zo min mogelijk stil staat. Dus ook dan is het een opgaaf voordat ze stil staat. Ik probeer haar al in een hoek te zetten, maar ze draait zich daar ook zo uit. Aangezien er weinig mensen op het erf zijn is het ook niet echt mogelijk dat iemand haar beet houdt.
-Doordat mijn pony zo fel is loopt ze vaak te dribbelen. Vooral in het begin tijdens het instappen gaat ze allemaal lopen dribbelen. Verder krijg ik haar ook niet zo goed de hoeken in, die snijdt ze het liefste af.
-Na het draven, als we weer gaan stappen, trekt ze gelijk die teugels uit m'n handen om met haar neus naar de grond te duiken. Ik krijg dan amper haar hoofd omhoog gehouden, want telkens trekt ze toch weer die teugels uit mijn handen.
-Verder vind ik het redelijk moeilijk om m'n schouders en armen te ontspannen. Omdat ze zo druk is span ik mezelf aan. Foute boel natuurlijk, maar ik kan moeilijk los laten.
Ja, het is dus eigenlijk meer een geval van 'De pony loopt en ik moet maar zien wat ik doe, pony doet wat ze zelf wilt'.
Voordat ze een tijd stil stond luisterde ze wel gewoon, dus denk dat dit gewoon wat 'opstartproblemen' zijn. En ik denk dat het grotendeels wel aan mij zou liggen hoor, dat ik gewoon niet de goede hulpen geeft etc. Dus vandaar dat ik bokt maar eens om hulp ga vragen
Ik wil graag weer met haar naar buiten, maar dan wil ik haar eerst in de bak weer onder controle hebben, want nu alleen naar buiten gaan zie ik nog niet zitten.
*Edit: Misschien komt het doordat mijn pony zo'n 15 jaar lang een beginnerspony op de manege is geweest en daardoor een beetje gewend is geraakt aan al dat getrek en er minder goed op reageert? Of zeg ik nu iets heel doms?*

Daar ben ik ook achter gekomen! Ik vind alleen rijden nog steeds super moeilijk, en ik rijd dus liever alleen mijn lessen
Op een buitenrit na dan.