Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.

xTralala schreef:
Maar het vervelende is; als ik rij in de les gaat het wel goed; dat krijg ik soms op m'n sodemieter omdat ik die hand eens moet ontspannen.
Maar als ik alleen rijd dan is er niemand die dat tegen me kan zeggen.
En om 5 keer in de week een priveles te nemen lukt ook niet.
Je hebt niets aan een instructrice die dus ook alleen met die hand van jou bezig is. Je moet iemand hebben die je leert hoe je een paard recht moet richten. Die persoon zal dus niet met jou hand bezig zijn, maar met andere dingen. Hierdoor leer jij aan hoe je wel moet rijden en leer je vanzelf af om teveel met je rechterhand in te werken (of te weinig met links, dat kan het ook nog zijn). Mijn dochter krijgt maar 1 x per 2 weken les, maar inmiddels dus wel een zo goed als recht paard en als vanzelf een rechterhand die net zoveel inwerkt (of net zo weinig) als haar linkerhand. Alles wat ze leert tijdens die les, oefent ze thuis, en dat is dus niet dat ze die linkerhand ontspant/los laat

(soms links zelfs beter)
xTralala schreef:en echt hoeken rijden.
.
.
Pion schreef:Als ik bij mezelf merk dat ik op links vast ga houden (ik hou graag vast op links) ga ik altijd even stappen, mezelf vertellen dat ik normaal moet doen, richt mezelf goed recht en vervolgens draaf/gallopeer ik weer aan.