Handprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maarloeesss

Handprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:35

Onder het rijden heb ik heel vaak dat ik mijn handen te veel beweeg.
Heel veel mensen zeggen ook tegen mij dat ik mijn handen stiller moet laten staan.
Maar togh je bent er aangewend dus je kan het niet zo makkelijk stil laten staan.
Weten jij of jullie hoe je het best je handen stil kunt houden tijdens het rijden?
Ik hoor het graag namelijk!

aeolusnr1

Re: Handprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:48

Wij zeggen hier heel dikwijls, neem een paar haartjes van de manen mee vast, als je ze moet loslaten ben je verkeerd.
Op deze manier zie je en voel je ook wanneer het de verkeerde kant uitgaat.
succes

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:46

Je kan ook een stokje onder je duimen steken. Dan kunnen je handen niet meer onafhankelijk van elkaar bewegen en zit je je paard minder in de weg. Irritant in het begin, maar het went wel.Je houdt je handen dan vanzelf op de goede hoogte omdat je niet lager kan en je gaat niet onnodige plukken aan je paard.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:34

ik heb het geleerd met me pinken op de hals zetten. dan kan je zien of je handen bewegen

Maarloeesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 09:39

Oke allemaal heel handig, ga het proberen!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:40

Fem_daf schreef:
Je kan ook een stokje onder je duimen steken. Dan kunnen je handen niet meer onafhankelijk van elkaar bewegen en zit je je paard minder in de weg. Irritant in het begin, maar het went wel.Je houdt je handen dan vanzelf op de goede hoogte omdat je niet lager kan en je gaat niet onnodige plukken aan je paard.

Dit is een goede ja heb zelf een tijd zo gereden met een klein springzweepje. Is zeker beter geworden.

Succes