Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

)crossmonster schreef:4 maanden geleden een nieuw zadel...
En nu bokken aan de longe naar het zadel.
Niet kunnen opstijgen...
Heeft een GOED zadelmaker dit zadel aangemeten?
Of dacht je zelf dat het "wel goed lag" ?
Ik denk dat paard last heeft van een knellende boom eerlijk gezegd.
jumpgirl schreef:Ik heb een ruin van 9 jaar. Vorig jaar juli heb ik hem gekocht enw as het een super leuk en braaf paard.
Nu sinds een maandje gaat hij tijdens het opstijgen er keihard vandoor en is hij onstuurbaar! ik kan m niet meer stil krijgen. Zelfs als ik hem probeer de hoek van de bak in te sturen doet hij dat niet. Niets helpt. En hij rent net zo lang door tot ik araf spring of val.
Ik heb er al een osteopaat/drukpuntmasseuse bij gehad en de rug ligt gewoon helemaal vrij en los. Dus aan zijn rug ligt het niet.
Wel zit zijn hals aan de linkerkant erg vast vanaf zijn oor tot aan zijn schouder. ook deze schouder zit vast. Na dit 1x behandeld te hebben liep hij ruimer, maar toen ik t weer probeerde om op te stijgen ging hij er weer keihard vandoor in galop terwijl ik maar 1 voet in de beugel had.
Het zadel is 4 maanden oud en klappert nergens, ook ligt het ruggengraat en de schoft helemaal vrij, dus dat is t ook niet.
Heeft er iemand tips of weet iemand waarom hij ineens zo doet?
Als het zo door gaat durf ik niet meer op hem te rijden! HELP!
als je het te eng vind worden.
jumpgirl schreef:nee gevoelige plekken heeft hij totaal niet, daar heeft de osteopaat al naar gekeken, zijn rug is helemaal in orde gewoon lekker soepel, geen drukplekken oid en hij krimpt ook nergens ineen als je drukt op zijn rug.
en met longeren zitten mijn beugels onder de zweetbladen waardoor die zweetbladen heel erg gaan wapperen en klapperen.