paard vast op links, help

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

paard vast op links, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:52

Hallo,

mijn paardje houd ontzettend vast op links, stelling geeft hij niet en houd haar kaak echt muurvast rechts daar in tegen laat hij lekker los en kan hij heel ver inbuigen. ik ben nu al steeds bezig met figuren rijden schouder binnen en wijken (zover dat lukt). hebben er meer mensen evaring hier mee of iemand tips?

groetjes

Tries_en_Faf

Re: paard vast op links, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:56

Laten behandelen door een osteopaat en dan les nemen, en dan weer helemaal opnieuw beginnen

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:44

Let op dat je dan niet rechts helemaal los laat!
Blijf contact op twee teugels houden en houd de druk gelijk.
Wissel veel af van de ene op de andere hand en vooral op letten dat je zelf ook niet links erg vast zet (wat erg moeilijk is!)

Succes

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:05

Veel slangenvoltes e.d. rijden.. zeker niet gaan vasthouden of terug gaan trekken. Of stukken op de volte en/of lange lijne paar passen binnenstelling paar passen buitenstelling. Maar zou wel eerst uitsluiten dat hij niet iets aan het gebit o.d mankeert.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:12

Paarden die op een kant zich vast zetten / blokkeren, daar is (vrijwel) altijd iets lichamelijks mee aan de hand. Kan probleem met spieren zijn, blokkade ergens in het lichaam, maar laat zeker z'n gebit nakijken!
(dit laatste heb ik helaas, ondanks regelmatige gebitscontrole, uit eigen ervaring...)

Als het lichamelijke ongemak is opgelost, zou je eerst moeten beginnen met je paard recht te richten, om zo te zorgen dat je weer gelijke aanleuning gaat krijgen. Hierover bestaan al verschillende topics, gebruik de zoek functie.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:51

prebeer eens veel 8tjes te rijden met losrijden alleen op de buitenteugel en als het paard in de hand gestelt is iets meet stelling en buiging vragen
worden paarden lekker soepel van

maar eerst na laten kijken lijkt me geen verkeerde optie

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:48

Hoi,

Als ie inderdaad niets ernstigs mankeert zou je eens kunnen proberen om m op de rechterhand op de volte overdreven met contrastelling te rijden (goed je binnenbeen eraanhouden). Niets doen met je binnenteugel en je gewicht iets naar binnen plaatsen. Hetzelfde doe je op de andere hand. Ik vind dit een (een van de) fijne oefening(en) voor het rechtrichten van je paard.
Succes!