Contragalop en galopwissel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:20

Klinkt me helemaal bekend in de oren. Bij mijn heeft het ook even geduurd voor bij Jumper het kwartje viel. Maar nu kan ik over het algemeen in ieder geval een gebroken lijn rijden en de contragalop lukt ook al redelijk. Maar bij hem was het er zo ingestampt om te wisselen dat dat best even geduurd heeft. En als ik weer een tijdje fanatiek gesprongen heb dan heb ik weer meer problemen (met springen is het trouwens wel weer makkelijk...) en moet ik er weer een tijdje streng op letten.
Gewoon geduld hebben en volhouden dus op de manieren zoals hierboven beschreven zijn...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:14

JollyJumper schreef:
Maar nu kan ik over het algemeen in ieder geval een gebroken lijn rijden en de contragalop lukt ook al redelijk.


de gebroken lijn is in contragalop lieve sgat Knipoog

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 19:45

Pffff, het schiet echt niet op!

Als ik een diagonaal rijd (of een middellijn etc), wisselt ze vanzelf.
En als ik dr dan trg naar de draf rijd, en weer aanspring in de galop die ik vraag, dan wordt ze zo ontzettend heet, dat ze begint te wisselen om de pas.

Heeeeeeeelp!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:15

Les, les en nog eens les zou ik zeggen Knipoog
Rocky wisselt ook als ik maar iets ga verzitten als ik van hand verander in galop (ik neem hem nog halverwege terug, contragalop is nog iets te hoog gegrepen Tong uitsteken) of komt flink in protest door gewoon stil te gaan staan als hij niet mag wisselen doordat ik stelling houdt naar de andere kant.
Ik denk dat je het niet zomaar even van achter de computer kunt uitleggen hoe je wissels om de pas eruit rijdt e.d. (ik zou zeggen, gewoon stelling houden naar de kant van de galop, maar dat is wat te simpel gedacht denk ik Lachen )

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:21

Faustie schreef:
Pffff, het schiet echt niet op!

Als ik een diagonaal rijd (of een middellijn etc), wisselt ze vanzelf.
En als ik dr dan trg naar de draf rijd, en weer aanspring in de galop die ik vraag, dan wordt ze zo ontzettend heet, dat ze begint te wisselen om de pas.

Heeeeeeeelp!


Ga anders eens niet zo ver als een middenlijn of gebrokenlijk tot x
Rij de binnenhoefslag eens op, en ga na een paar galopsprongen weer terug.. En blijft ie in de goede galop belonen of je de wereldbeker heb gewonnen...
En dan ga je steeds een paar centimeter (of milimeter.......) verder van de hoefslag..
Het kan best wel een paar manden duren tot je uiteindelijk bij x bent aanbeland.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 21:26

Kelly_ann, ok die ga ik eens proberen!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:46

ik denk dat je je nu té veel op de galop concentreert. als je paard heet wordt niet teveel draf-galop overgangen rijden. laat de galop even rusten en zorg dat je paard weer ontspant. dus draaf een stukje en stap even aan de lange teugel als je merkt dat ze weer ontspannen is draaf je weer aan en ga je de dag erna eventueel weer verder met de galop. maar zonder ontspanning heeft het geen zin dus zorg altijd ervoor dat ze rustig is, desnoods even vwnw rijden en dan weer oppakken.

succes!