Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Loop je ernaast en er is iets engs, kun jij hem daarvoor 'beschermen'. Als jij op zijn rug zit moet hij het toch vooral zelf doen, en dat kan best even eng zijn.
Dennisch schreef:En iemand hem voorwaarts houden met de longeerzweep, door erachteraan te lopen heb je dat al geprobeerd?

FindingJack schreef:Jammer dat je hem stront eigenwijs vind. Ik vind dat meer op jou van toepassing. Als je niet weet hoe je een jong paard correct leert longeren en aanrijden waarom begin je er dan aan. Je maakt je paard in de war, hij begrijpt er niets van en jij noemt hem eigenwijs?? Jij zou nog geen jong paard mogen aanrijden!

BoGi schreef:Dennisch schreef:En iemand hem voorwaarts houden met de longeerzweep, door erachteraan te lopen heb je dat al geprobeerd?
Dan loopt ie wel..
En als iemand er naast loopt ook.
Hoe ik stuur, door kijken waar ik heen wil licht mijn been laten voelen en ook mijn hand licht laten merken.. dan gaat ie precies waar ik heen wil..
Het is gewoon een draak die doet waar hij zelf zin in heeft...
(lijkt op zijn vrouwtje)
DDW1190 schreef:BoGi schreef:
Dan loopt ie wel..
En als iemand er naast loopt ook.
Hoe ik stuur, door kijken waar ik heen wil licht mijn been laten voelen en ook mijn hand licht laten merken.. dan gaat ie precies waar ik heen wil..
Het is gewoon een draak die doet waar hij zelf zin in heeft...
(lijkt op zijn vrouwtje)
paard is geen draak weet alleen niet wat die moet doen!
probeer eerst paar keer met longeerzweep te werken,
het belangrijkste is om een paard voorwaarts te houden, nu heeft hij een loopje met jou!