Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miss_Malfoy schreef:Toch proberen, zonder les ben je nergenst. Grote kans dat je 'm flink verprutst als je zelf door blijft klooien!
Al is het maar eens in de maand, laat iemand met verstand van rijden en paarden kijken wat er misgaat! (Dus niet je brutale buurmeisje van 16, maar iemand met jarenlange ervaring, die goed aangeschreven staat.)
Ik bedoel, je stapt nu al over op de hulpmiddelen!
(Waar de kennis ophoud, beginnen de hulpmiddelen, een zeer waar en bekend gezegde.)
Hoe bedoel je nog meer trouwens?

Daarom probeer ik hem gewoon ontspannen te rijden, wat wel steeds beter gaat, in stap en draf.

En dat land is van een ander en mag niet kapot.. ik zal eens kijken of ik dat nog een keer kan proberen.. En anders in de wei vind hij heel leuk door het hoge gras galoperen. Oja wat ook wel apart is, daar is ie veel kalmer in galop.. Ik denk dat het bij deze pony ook wel eens eigenwijzig heid kan zijn, het is er 1 die ook in de omgang duidelijkheid nodig heeft, anders loopt ie zo over je heen..