Slap rechterachterbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Slap rechterachterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:07

Het rechterachterbeen van mijn paard is slapper als het linkerachterbeen. en met rechts sleept hij ook en met links dus weer niet. nou zou ik eigenlijk graag goede oefeningen willen weten waar je specifiek het achterbeen sterker kunt maken.

The_Stig

Re: Slap rechterachterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:09

Meestal komen zulke klachten vanuit de rug van het paard. Je zou een keer naar een osteopaat kunnen gaan.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:15

Oke bedankt ik denk dat ik hem maar een kleer laat behandelen.
want hij heeft wel meer van die dingen wat aan zijn rug kan liggen. :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:54

Dit is inderdaad een te specifiek medisch probleem, daar kunnen wij en zeker niet van op afstand zonder het paard zelf te zien een zinnig oordeel over geven

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:34

Het zou inderdaad medisch kunnen zijn, maar zou het ook kunnen zijn dat hij gewoon veel meer op links is gereden en getraind, en daarom rechts minder ontwikkeld is?
Door elke keer in hoeken (rechtsom) iets meer binnenbeen te geven, rij je iets meer het binnenachterbeen er onder. En ook op voltes. Schoudervoor rijden is ook een erg goede oefening om het paard aan beide kanten evenveel te ontwikkelen.

Maar ik zou eerst inderdaad laten uitsluiten of het niet iets medisch is, want als dat het geval is forceer je misschien iets als je nu door rijdt.
Succes ;)

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:45

Of hij is gewoon erg scheef........

Eerst medisch uit laten sluiten, dan een goede instructeur zoeken die je kan helpen je paard recht te rijden, en op je houding en zit let zodat ook de ruiter zichzelf recht "rijdt".

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:36

Het zou ook lichte ataxie kunnen zijn. Met een goede instructeur zijn er dan best wat oefeningen te doen om het achterbeen vlugger en sterker te maken.
Maar ik zou toch eerst een DA ernaar laten kijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:10

Kan idd van alles zijn. Ons paard had hetzelfde maar dan op links. Hij zat gewoon erg vast in zijn rug en kon daardoor zijn linkerbeen niet mee krijgen. Dit werd verder verslechterd doordat hij wat scheef was en wij dat er ook nog eens extra inreden door zelf wat teveel naar rechts te zitten. Oplossing is dus uitsluiten waar het door komt (door DA/osteopaat of fysio) en dmv goede instructie eraan werken. Wij hebben dat ook op die manier gedaan en zijn er erg tevreden over.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:07

Je kunt een kraker of een osteopaat laten komen, misschien dat hun iets vinden. Anders kun je veel overgangen maken en linksom rijden, als je hem linksom (voor jou gevoel) goed voor elkaar hebt, probeer je het rechtsom eerst met lichte linkerstelling. Zo kun je afbouwen met de stelling en probeer ook veel voltes (15 tot 20 meter) te rijden. Niet te klein, misschien overbelast je dan het been. Laat je weten hoe het gaat? Succes. :)