uitgestrekte draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eefje189

uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 12:22

hoi gisteren had ik weer eens wedstrijd buiten, en buiten doen we altijd springen + dressuur. ik moest proef 5 D-B bij de ene uitstrekken was de veruiming niet genoeg, en bij de andere was ie even iets te sterk en hij ging in galop. weten jullie handige tips voor uitstrekken?

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:42

In de B hoef je toch nog geen uitgestrekte draf?

Je hoeft alleen middendraf daar.

eefje189

Re: uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 13:18

jawel hoor. er staat: fxk van hand veranderen en enkele passen midden draf. oeps ja je hebt gelijk

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:39

eefje189 schreef:
jawel hoor. er staat: fxk van hand veranderen en enkele passen midden draf. oeps ja je hebt gelijk

Haha.. ik wilde al net zeggen:P

Maar wat mijn instructice altijd zegt (over het probleem van aandraven) is dat je je handen naar voren moet doen, eerst goede arbeidsdraf laten zien, dan van hand veranderen en voor de X beginnen met middendraf (eerst handen naar voren en gelijk daarna been geven) als je je handen niet naar voren doet sluit je hem op en weet je paard niet wat ie er mee aan moet.
Net na de X dan weer arbeidsdraf zodat je het verschil duidelijk laat zien.

Ik hoop dat het duidelijk is wat is bedoel? (anders pb je maar even)

Groetjes Chantal. :D

Liesjeloef

Re: uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:45

Voor je middendraf gaat doen,heb ik altijd geleerd dat je voordat je afwend wat vaart moet minderen,zodat je kan zien dat het middendraf is. ;)

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:19

LittleLisa schreef:
Voor je middendraf gaat doen,heb ik altijd geleerd dat je voordat je afwend wat vaart moet minderen,zodat je kan zien dat het middendraf is. ;)

Dat heb ik idd. ook geleerd. Eerst verzamelen en daarna naar voren, en ik heb ook geleerd dat je op x de mooiste passen moet laten zien. Het is ook maar enkele passen hé dus niet het hele stuk.. Dus een paar mooie passen is in principe al genoeg..