Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissAnnemijn schreef:Misschien haar op een volte zetten en deze steeds uitbreiden, dan kom je vanzelf bij die hoek uit.. Mocht ze gaan rennen daar kan je de volte weer verkleinen en zo consequent verder

Miss_Malfoy schreef:In een bak kan een paard echt niet zomaar genoeg vaart maken om 'm echt te peren. En aangezien dit al best gevaarlijk klinkt, zou ik zeggen: Binnenhand richting je knie en trekken maar. Desnoods met twee handen. Als ze maar doorheeft dat dit echt niet kan.
En verder: Probeer het te voorkomen. Dus bezig houden. Voltes rijden, perfecte voltes rijden, gebroken lijntjes rijden, van hand veranderen, op x in draf en dan direct door naar de andere galop. Niet de kans geven om er over na te denken.

sann210 schreef:Misschien moet je het paardje meer bezighouden? Als je aan galoppeerd bijv al meteen naar een rustigere galop rijden of 2 sprongen galop en al weer naar de draf toe rijden zodat ze er met haar hoofd wel bij moet zijn.
Als 't echt niet lukt en ze gaat ervandoor toch zorgen dat ze op de volte blijft. Het is misschien hard maar leg je hand maar is gewoon op je knie. Misschien heeft het paardje ook wel ergens last van als het alleen in de galop is om eruit te 'vluchten'? Heb je wel is gekeken naar het zadel?
Don_Zhivago schreef:Miss_Malfoy schreef:In een bak kan een paard echt niet zomaar genoeg vaart maken om 'm echt te peren. En aangezien dit al best gevaarlijk klinkt, zou ik zeggen: Binnenhand richting je knie en trekken maar. Desnoods met twee handen. Als ze maar doorheeft dat dit echt niet kan.
En verder: Probeer het te voorkomen. Dus bezig houden. Voltes rijden, perfecte voltes rijden, gebroken lijntjes rijden, van hand veranderen, op x in draf en dan direct door naar de andere galop. Niet de kans geven om er over na te denken.
hier ben ik het niet mee eens..
ik heb een 5 jarig paard, lekker aan het puberen.. als hij gaat,gaat hij ook..
en dan kan ik er echt niks meer aan doen, als ik ga trekken gaat tie alleen maar harder..
dus TS niet trekken..
de rest van je verhaal ben ik het wel 100% eens
je moet die pony veel bezig houden..
rij geen seconde op de hoefslag, maar rij overdreven veel figuren, zo is hij met zn aandacht meer bij jou..

Als een paard zich verveeld gaat 'ie andere dingen opzoeken, dus bezig houden.
Juul schreef:Ik rijd nu ook elke week op zo'n paardje op de manege die in eeen hoek vaak weg wil. Wat ik doe is goed stelling naar binnen blijven houden, en aan het werk houden. Ophouding maken in de hoek als dat koppie weer omhoog gaat.. Werkt wel, ze gaat nooit echt rennen met me.Als een paard zich verveeld gaat 'ie andere dingen opzoeken, dus bezig houden.
Joceline schreef:[naam] schreef:Ik rijd nu ook elke week op zo'n paardje op de manege die in eeen hoek vaak weg wil. Wat ik doe is goed stelling naar binnen blijven houden, en aan het werk houden. Ophouding maken in de hoek als dat koppie weer omhoog gaat.. Werkt wel, ze gaat nooit echt rennen met me.Als een paard zich verveeld gaat 'ie andere dingen opzoeken, dus bezig houden.
Dat is inderdaad goed. Alleen oppassen dat je niet teveel en te overdreven binnenstelling vraagt. Dan kan je een paard scheef/kreupel rijden.
Joceline schreef:@[naam], ja nou ik zeg het maar even want ik heb zelf nogal last van een sterke binnenhand. Heb toen mijn buitenteugel een tijd verslonst en mijn paard liep kreupel. Heb toen een tijd juist aan de buitenteugel moeten rijden en geleerd hoe belangrijk juist die buitenteugel is
Joceline schreef:KiWiKo schreef:je buitenteugel doet zowizo allestempo, stelling, buiging, nageeflijkheid.......
Jaa klopt, maar vertel dat mijn binnenhand maar! Sinds toen let ik er natuurlijk vreselijk goed op maar het blijft een vervelend handje
) Maar dat is in een korte tijd ooit helemaal omgegooid en nou denk ik dr niet meer aan om het andersom te doen.