problemen met overgang galop draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SemdeLorijn

problemen met overgang galop draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:31

ik heb problemen met de overgang van galop naar de draf.
bij de overgang zou hij dus letterlijk rustig de draf in moeten komen maar dat zit niet zo inmekaar bij die van mij :Y).
als ik de overgang wil gaan voor berijden (dus rustig in galop goed voorberijden zoals hakken alvast wat uitdrukken zwaarmaken en als
laatste met m'n handen kleine ophoudingen maken zodat hij terug naar de draf gaat.
maar als die overgang er komt valt ze er letterlijk in en ze gaat omhoog met d'r hoofd, wat kan ik hier aan doen.
want wat ik wil is dat ze lekker rustig die draf in gaat :o .

amillia

Re: problemen met overgang galop draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:38

vooral veel oefenen, mischien is opletten dat je wel van een actieve galop terug naar draf gaat, IPV dat je paard voelt dat je terug wil en alvast langzamer gaat galoperen. en waar maak je de overgang terug naar draf? als dat op 1 vaste plaats is kun je het ook een keer ergens anders proberen. doet je paard dit eigenlijk ook bij andere ruiters?

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:39

amillia schreef:
vooral veel oefenen, mischien is opletten dat je wel van een actieve galop terug naar draf gaat, IPV dat je paard voelt dat je terug wil en alvast langzamer gaat galoperen. en waar maak je de overgang terug naar draf? als dat op 1 vaste plaats is kun je het ook een keer ergens anders proberen. doet je paard dit eigenlijk ook bij andere ruiters?

Dat doe ik altijd op een andere plaats ja ;).

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:40

SemdeLorijn schreef:
amillia schreef:

Dat doe ik altijd op een andere plaats ja ;).

en doet je paard het overal even erg?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:40

Gewoon veel oefenen en vaak overnieuw doen. Veel geduld hebben.
Als ze met haar hoofd omhoog komt in de overgang kan je proberen om haar voor je de overgang gaat rijden extra diep in te stellen zodat je wat "reserve" opbouwt zeg maar.

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 13:42

.
Appieee schreef:
Gewoon veel oefenen en vaak overnieuw doen. Veel geduld hebben.
Als ze met haar hoofd omhoog komt in de overgang kan je proberen om haar voor je de overgang gaat rijden extra diep in te stellen zodat je wat "reserve" opbouwt zeg maar.

Oke bedankt voor de tip :Y) vanavond krijg ik les en ik ga het zeker goed gebruiken en het lijkt me een goede oplossing, bedankt *D .