Pony doet hoofd omhoog in middendraf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Pony doet hoofd omhoog in middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:07

Heey allemaal,
Ik rij op een pony waarmee ik ook wedstrijden rij.
Het gaat super ze loopt mooi en maakt een hele rustige overgang naar galop zonder kilometer hoge sprong enzenzenz :P alleen is er 1 probleem.
Als we van hand veranderen in middendraf doet ze haar hoofd omhoog
Mooi rond loopt ze dan niet meer
We hebben er al iets op gevonden
Handen wat lager doen en blijven kneden
Maar dit ziet er niet zo mooi uit
Wat kan ik hier aan doen?

wake_up

Re: Pony doet hoofd omhoog in middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:11

Je pony gooit waarschijnlijk zijn hoofd omhoog, omdat hij/zij het achter niet kan vasthouden. Belangrijk is eerst in de training hele kleine stukjes verruimen, zodra je pony z'n hoofd weer omhoog doet, weet je dat je te veel vraagt. Zo kan je op gegeven moment steeds iets meer bijdrijven. Wel is het zo, als je diep gaat rijden voor de middendraf, dat het wel een oplossing kan zijn voor het tegen de hand aan komen, maar dat het paard dan moeilijker op de achterhand gaat lopen, wat vaak tenkoste gaat van het verruimen.

corientjuhh

Re: Pony doet hoofd omhoog in middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:13

Vlak voor dat we 'vertrekken' doe ik mijn handen iets lager ik ga niet diep rijden
Ze gooit ook haar hoofd niet in de lucht maar gewoon rustig met haar hoofd omhoog

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:17

waarschijnlijk kan ze het dus achter niet vasthouden. ;) Rij je in de training dagelijks overgangen in de stap, en draf? want dat is een hele goede oefening om je paard sterker te maken. Trouwens, het is ook belangrijk om echt naar je hand toe te drijven, daar gaat het bij sommige ruiters ook nog wel eeens fout. Dus het is belangrijk dat je ook voor en tijdens de middendraf constant blijft begeleiden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:19

Ik ga zometeen weer rijden
Kijken hoe ze het nu doet (eerst zijn de bakkabouter belangrijker volgens haar ze houdt ze in de gaten omdat ze bang is dat ze d'r aanvallen :Y) )
En na 5 minuten is het goed dan zijn ze lief :P
Maar ff weer ontopic
Ik ga het proberen