Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cupcake__ schreef:Steeds blijven schakelen.
Stap verruimen. Stap verkleinen. Arbeidsstap. Enz.
Ik denk ook veel figuren en stelling (niet omdat hij dan sneller gaat, maar dat hij er nog beter bij blijft)
Als dat niet helpt zou ik het ook niet weten.
Carmen85 schreef:Stap verkleinen is eigenlijk een "nep"overgang naar halthouden, dus zo klein mogelijke pasjes maken terwijl je paard nog wel actief blijft (dus wel blijven drijven met je benen)
Stap verruimen is naar voren drijven zodat hij de passen groter maakt, maar wel tegenhouden zodat hij blijft stappen en niet in draf gaat.
Arbeidsstap is "normale" stap, dus actief aan je been voorwaarts in een tempo dat goed voelt bij jouw paard.
Het gaat dus vooral om de lengte van de passen en niet om de snelheid. Als je alleen gaat versnellen dan gaan de meeste paarden normale passen sneller maken ipv de passen groter maken. En als je gaat proberen langzamer te stappen gaat dat ten kostte van de actie in de beweging, daarom moet je verkleinen.
Snap je het nog? Vind het lastig om dit in normale taal uit te leggen!
maar dan loop ie wel weer door daarna... Verder gewoon heel veel tempo wisselingen doen ja
zodat hij zich niet gaat vervelen en weer lekker langzaam gaat lopen...
heb ik ook gedaan.. Bij mij werkte het wel een beetje