Mijn pony galoppeert braaf aan, galoppeert braaf op voltes etc.
Maar als je haar terug wilt halen gaat ze op haar plek galopperen, of gigantisch te verzamelen.
Hoe krijg ik haar het makkelijkste uit galop?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rijd gewoon door met je training, maar in galop: dus met goede tact, buiging, verzameling. goed eraan rijden en niet opgeven en je vooral niet druk maken. Wil ze toch draven? Neeneen, we waren aan het galopperen hoor!
). 
poes schreef:Paard wil niet op de correcte (!!!!) hulp terug? Dan doen jullie verder in galopRijd gewoon door met je training, maar in galop: dus met goede tact, buiging, verzameling. goed eraan rijden en niet opgeven en je vooral niet druk maken. Wil ze toch draven? Neeneen, we waren aan het galopperen hoor!
Wordenz e zerg snel zat meestal
) Duhelo schreef:oh, daar heb ik er ook zo eentje vanonder mijn kont
sommige momenten zet ze zich zo lekker fijn haar mond en kaak vast, dat ik mag doen wat ik wil, ze blijft gaan (nu heb ik ze op zit al zover dat ze min of meer gecontroleerd galopeert in een dergelijke bui, maar netjes teruggaan naar draf zit er niet echt in, behalve als ik in haar mond begin te sleuren, maar dat wil ik niet)
ik laat ze eigenlijk gewoon galoperen
wel gewoon met contact, en als ze het toelaat (ze heeft dagen dat het vastzet in galop en enkel rechtdoor gaan is, en ze heeft dagen dat ze zich wel laat sturen maar niet terugpakken) veel cirkels rijden
goed been erbij, en nu en dan eens terug proberen, geen reactie, been erbij en weer vooruit
moment dat ze terug komt, paar passen draven en weer aanspringen. paar cirkeltjes, kijken of ze terugkomt, komt ze terug, belonen, van hand veranderen en weer aanspringen.
mijn theorie is heel makkelijk hoor, wil paardlief beetje koppen en baksteen spelen? fijn voor mij hoor, ik weet dat van deftig dressuurmatig rijden er toch niks meer komt, dus doen we wat aan condietraining
na enkele keren hebben ze het door