Nageeflijk rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gewooncyn

Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:32

Ik heb sinds kort een mooi bijna 5 jarige Andalusische merrie en ben bezig om haar mooi nageefelijk te rijden. Dus veel oefenigen, tempowisselingen etc.... maar wanneer zij gaat ontspannen dan zakt zij te ver door met haar hoofd en wanneer ik dan weer wat speel met de teugels komt haar hoofdje te ver naar boven. Probeer niet aan de teugels te trekken en zwaar te gaan zitten. Maar heeft iemand nog goede tips voor mij?
In stap loopt ze eigenlijk perfect en in de draf bij het doorzitten ook maar wanneer ik ga lichtrijden dan begint het hoofdje naar boven te komen. Dus het ligt echt aan mij.
Wie kan mij helpen. Morgen krijg ik trouwens mijn eerste les, van Herman Wientjes dus ben benieuwd!

Anoniem

Re: Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:35

Zelf ontspannen blijven zitten. Het zou kunnen dat jij te gespannen lichtrijd, of bij het lichtrijden uit balans raakt. Dan is je paard het ook ff kwijt. Maar ik denk zeker dat jou lesgever je wel kan helpen daarmee. :j

midgie

Re: Nageeflijk rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:23

Zou ook zeggen een balans probleem.
Het dier is ook nog heel erg jong, dus wat verwacht je ?
Neem les in het recht richten en kijk eens op www.paardenbegrijpen.nl

Tempo wisselingen hebben niet veel zin als het paard niet goed voorwaarts gereden word, dus maak het achterbeen zo dat het jou kan dragen en verander de balans.
Ga aan het werk met de zijgangen in stap om het been soepel en sterk te maken, neem de tijd en werk aan de basis,dus heel veel stappen in het begin.