Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dat continue opmerkinkjes roept... Ben nu bijna drie jaar verder... Wil je niet ontmoedigen, maar het kost gewoon tijd om jezelf dit soort dingen aan te leren, probeer er zo concequent mogelijk in te zijn en dan merk je dat het rijden vanzelf steeds een beetje makkelijker gaat. (was bij mij dan)
Toen is het een stuk beter geworden!
Dooow schreef:Ik neem aan dat jou instructrice verteld heeft dat kijken waar je heen gaat van groot belang is, aangezien anders je paard een kant op kan lopen omdat je niet gericht bent op jou doel.
Als je dat onthoudt ben je qua kijken al een stuk verder. Onthoudt dat je continu moet kijken, voor je kijken waar je naar toe gaat, dat dan vanzelf je rijden ook beter wordt.
fanci_mike schreef:Ik heb ondertussen een soort stemmetje in mijn hoofd (instructrice) dat continue opmerkinkjes roept... Ben nu bijna drie jaar verder... Wil je niet ontmoedigen, maar het kost gewoon tijd om jezelf dit soort dingen aan te leren, probeer er zo concequent mogelijk in te zijn en dan merk je dat het rijden vanzelf steeds een beetje makkelijker gaat. (was bij mij dan)
Saar___ schreef:de tip die al vaak weer komt is bijvoorbeeld elke keer als je lang de letter A komt (of langs de deur, of langs een bepaalde hoek) letten of je nog in die houding zit.
Alleen maar je daar op concentreren, en of je paard dan eventjes niet helemaal loopt hoe jij het wilt, maakt dán niks uit.
Amrah schreef:Het met je instructrice goed overleggen. Ik heb dit ook een tijdje gehad en elke keer als ik weer richting de "slechte" houding ging riep ze gelijk rustig 10x per rondje als het niet meer wasToen is het een stuk beter geworden!
Misschien is dit ook een optie? En inderdaad wat Saar__ zegt
suzanne0508 schreef:een bandje inspreken en die voor het slapen gaan ofzo steeds afluisteren en zorgen dat je instructriese er goed op let
en jou meteen op je kleine foutjes wijst.
yolande schreef:Bij elke letter in de rijbaan jezelf controleren of vaker! Zorg dat je de stem van je instructeur in je hoofd blijft herhalen. Is dat te lastig check dan elke keer als de instructeur iemand anders een aanwezing geeft of je het zelf nog goed doet.
De enige weg naar succes is herhalen, controleren, herhalen en nog meer controleren. Gaat vast lukken.!
monya schreef:Diep zitten
Een trucje om te voelen hoe het moet zijn als je “diep zit”: ga met beide benen voor over het zweetblad/wrongen zitten. Schuifel 2 cm naar voren, plaats de benen terug op het zweetblad, strek de tenen zo ver mogelijk naar beneden en strek daarbij je hele been naar achteren terwijl je zelf licht voorover helt. Daarna kom je terug in je "natuurlijke" positie, je zult ervaren dat je benen nu GEHEEL aan het paard liggen met een lichte aanspanning waarvoor je zelf geen inspanning hoeft te leveren. Je rijdt op de binnenzijde van je benen, niet op de achterzijde en je billen.
Ludo schreef:Heb je misschien ook een tip om je been ook in draf/galop op z’n plaatst te houden?
Ludo schreef:Dus als ik het goed begrijp moet ik in de verlichte zit gaan zitten als ik mijn voeten op mijn plek heb gelegd? en dan gaan aan draven? Nou ik zal dat in ieder geval eens gaan proberen.
Trouwens om je been op z'n plek te leggen/rollen moet je hem dan van achter naar voren schuiven of van voor naar achter?