Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en het werkt vitelli schreef:xShanice als jou paard verkocht is voor recreatie zal de vorige eigenaar daar wel duidelijke redenen voor hebben. En als hij op 14-15 jarige leeftijd verkocht is, kan het best zijn dat hij gewoon OP is voor het zwaardere werk. In een zware bak rijden is funest voor de benen van je paard. Banden en pezen hebben het heel zwaar te verduren en als hij niet goed loopt heeft hij ergens last! Ook als je goed rijdt en je krijgt hem dressuurmatig niet goed, kan het zijn dat hij last heeft van (slijtagekwaaltjes).
Als je veel van je paard houdt, geef hem dan de passende beweging die hij aan kan en vergeet je ego en je prestatiedrang!!
Je zult zien het doet je ZO goed als je zelf een stapje terug doet ten gunste van je paard. Dat hij alsmaar harder gaat in de bak, kan veel te maken hebben met een zware ondergrond. Wij hadden dat ook hier en één van de paarden had ook altijd het gevoel dat hij bergop moest. Hij draafde en galopeerde altijd harder dan nodig. Nu hebben we houtsnippers gestort en ik heb een heel ander paard. Hij loopt nu rustiger en beter in balans.
Veel succes met je paard en wees asjeblieft eerlijk tegenover hem.
Nageeflijk rijden is niet iets wat je via PC kan uitleggen. En een paard als recreatie dier kopen en dan voor het echte dressuurwerk willen in zetten is nogal egoïstisch. Het dier is niet voor niets als recreatie paard verkocht.
Het klinkt me een beetje in de oren alsof je er "goedkoop van af wilde zijn" en hoopte dat je er toch nog een sportpaard van kon maken ondanks dat hij niet 100% okee was. Verder ga ik met vitelli mee. pharagirlke schreef:vitelli schreef:xShanice als jou paard verkocht is voor recreatie zal de vorige eigenaar daar wel duidelijke redenen voor hebben. En als hij op 14-15 jarige leeftijd verkocht is, kan het best zijn dat hij gewoon OP is voor het zwaardere werk. In een zware bak rijden is funest voor de benen van je paard. Banden en pezen hebben het heel zwaar te verduren en als hij niet goed loopt heeft hij ergens last! Ook als je goed rijdt en je krijgt hem dressuurmatig niet goed, kan het zijn dat hij last heeft van (slijtagekwaaltjes).
Als je veel van je paard houdt, geef hem dan de passende beweging die hij aan kan en vergeet je ego en je prestatiedrang!!
Je zult zien het doet je ZO goed als je zelf een stapje terug doet ten gunste van je paard. Dat hij alsmaar harder gaat in de bak, kan veel te maken hebben met een zware ondergrond. Wij hadden dat ook hier en één van de paarden had ook altijd het gevoel dat hij bergop moest. Hij draafde en galopeerde altijd harder dan nodig. Nu hebben we houtsnippers gestort en ik heb een heel ander paard. Hij loopt nu rustiger en beter in balans.
Veel succes met je paard en wees asjeblieft eerlijk tegenover hem.
Gezien bovenstaande bericht van Sabrina stel ik voor dat je het paardenbeest gewoon lekker gebruikt voor wat je hem gekocht hebt: rustige ritjes.Nageeflijk rijden is niet iets wat je via PC kan uitleggen. En een paard als recreatie dier kopen en dan voor het echte dressuurwerk willen in zetten is nogal egoïstisch. Het dier is niet voor niets als recreatie paard verkocht.
Het klinkt me een beetje in de oren alsof je er "goedkoop van af wilde zijn" en hoopte dat je er toch nog een sportpaard van kon maken ondanks dat hij niet 100% okee was. Verder ga ik met vitelli mee.
Niet puur op het nageeflijk rijden.