Rechtzitten in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Rechtzitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:18

Sinds ik een tijd geleden rugproblemen gehad heb (en daarmee ook pijn tijdens het rijden), was ik mijn vertrouwen om te galopperen kwijt geraakt. Nu galoppeer ik weer gezellig zonder schrik door de bak, maar mijn houding is een ramp. Ik val steeds voorover in de galop. Mijn paard galoppeert rustig (wel met zijn hoofd in de lucht en soms vanuit een snelle draf) en is heel goed te controleren (en te stoppen).

Wie kan mij tips geven om wel recht te zitten in de galop?

Een lesgeefster is al geregeld, heb donderdag een proefles centered riding, en heb nog wat andere lesgeefsters die ik van plan ben te testen indien dit ons ding niet echt blijkt te zijn.

_Leonieee

Re: Rechtzitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:30

Galopeert je paard recht? Sommige pony's bij ons galoperen namelijk een soort van scheef. Als dat niet zo is, zou ik proberen gewoon zo goed mogelijk mee te gaan met de bewegingen van je paard en lekker achterover zitten.

_Carien

Re: Rechtzitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:37

Wat bij mij alijd al erg helpt is als ik mezelf constant eraan blijf herinneren mijn buikspieren aan te spannen, schouders en nek recht en doen alsof je vastgelijmd zit aan je zadel. Uiteraard wel mee blijven gaan in de beweging van de galop.
Ga trots zitten en prijs jezelf als dit lukt.
Succes!